Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhedsform (Ltd, SMBA og lign.) skal jeg vælge ifm. medarbejderanddele.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har en startup enkeltmandsvirksomhed og er ved at ansætte en freelancer med en aftale om bonusordning ved løbende optjening af equity/anddele i virksomheden.

Mine ressourcer er ikke til at etablere et Aps endnu, og for at få det formelle på plads omkring ejerskab, er det derfor nødvendigt at stifte et nyt selskab der muliggør anparter, eller shares.

Kravet til selskabet er at der ikke er en stor udskrivning i at etablere det, og at ejerne fraholdes personligt økonomisk ansvar.

Umiddelbart virker det som om et LTD er den eneste mulighed. Kan nogen af de erfarne folk her give mig et svar på hvilken vej der vil være den bedste at gå?

Mange tak for hjælpen,

Morten Larsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:06

Hej.

Jeg vil mene, at et SMBA er udmærket(hjælper gerne med stiftelse), idet resultat ikke udbetales efter

ejerandele, men f.eks. efter ydet arbejdsindsats.

Et Ltd.er efter min mening for dyrt at administrere.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24

Hvis der skal udbetales efter resultat er smba en glimerende løsning, men kan ikke bruges hvis der skal gives ejerandele.

Jeg er enig med Peter i at et ltd kan være dyrt at administrere - måske du i stedet skulle skæve til de tyske UG'ere.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)