Hej, Jeg skal til at skifte webhost, og er lidt uklar på om det har nogen negativ indflydelse på min plaering i diverse søgemaskiner. CMS-systemet og dermed de forskellige URL´er vil fortsat være de samme, men kommer jo til at ligge på en anden IP.
Mvh
Claus Holm
|
Søgemaskiner og skift af webhost
|
Hej Claus, Du skal være opmærksom på om dit webhotel giver "robotanvisninger" -jeg har faktisk været ud for en host der afviste robotter...
Hvis der er andre på webhotellet der har lavet "snavs" på søgemaskinerne kan det komme til at ramme dig - så ideelt set check lige ud om dem du deler webhotel med er at finde på søgemaskinerne... |
|
Det er worst case scenario: at du ryger af søgemaskinerne... Hvis duit webhotel er langsomt kan det give indflydelse på din pagerank - men det med den pagerank tager jeg nu ikke så højtideligt... |
|
Hej Claus, Ud fra "snavs" grauderes der ikke - så er du bare hamret af....
Det er det med hastigheden på dit website der kan have indflydelse på pagerank
|
> Hvis duit webhotel er langsomt kan det give indflydelse på din pagerank Det er ikke helt korrekt. PageRank har INTET med hastigheden på serveren at gøre. Dertil kommer at PageRank (som er et gammelt Standford patent) IKKE anvendes i Google - omend de stadig selv påstår det modsatte. Linkanalyser anvendes - men ikke PageRank.
Med hensyn til flytning af dit website er det korrekt at nogle enkelte webhosts helt afviser robotter. Det skal du tjekke først, at de ikke gør. Få det på skrift! Det er også rigtigt at du i værste fald, hvis du deler IP med andre (shared hosting) kan risikere at "din" IP er blevet blacklistet af søgemaskinerne. Hvis der allerede findes andre websites på din kommende IP, så tjek dem og se om de er med I Google og Yahoo.
Det sidste problem er DNS-server. Google opdaterer ikke nødvendigvis deres DNS lige så hurtigt som du gør. De cacher den! Sidst jeg tjekkede med deres tekniker kunne denne cache være op til 1 uge gammel. Så, den bedste løsning er hvis du kan lade en kopi af sitet ligge hos den anden host 1 måned efter du flytter. Der er nogle tekniske detaljer i denne forbindelse du lige skal have på plads, men jeg har loidt ravlt lige nu og her, så dem må vi lige tage over Jul :) |
Hej Mikkel, Jeg er faktisk lige ved at uploade indhold til ny host i dette øjeblik. Den nye host har bekræftet, at de ikke afviser nogen robotter. Om IP-en skulle være banned ved jeg faktisk ikke faktuelt, men det vil jeg da lige undersøge. Der er vist noget med et site hvor man kan indtaste IP´ere, og se hvad der ligger på samme IP ?
Jeg havde også tænkt mig at lade indholdet ligge begge steder indtil videre, og styrer selv min DNS, så jeg hurtigt kan komme tilbage/videre.
Tak for input til alle !
Mvh
Claus Holm
|
Så er sitet flyttet. På http://dom.ter.dk kan man se hvem man deler server med, ved at indtaste IP-adressen. Jeg fandt flere sites på samme server der ikke var på Google, men også en del som var at finde. Jeg antager derfor, at IP-adressen ikke kan være banned.
Mvh
Claus Holm
|