Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskiner og skift af webhost

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:21
Så vidt jeg har forstået på Mikkel for noget tid siden (correct me if i''m wrong :)), spiller det i nogle søgemaskiner ind hvilket land den IP siden ligger på er registreret til, men ellers kunne jeg ikke forestille mig at der skulle være noget, da links etc. formodentlig er forbundet til dit domænenavn.
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 16:40

Hej Claus,

Du skal være opmærksom på om dit webhotel giver "robotanvisninger" -jeg har faktisk været ud for en host der afviste robotter...

Hvis der er andre på webhotellet der har lavet "snavs" på søgemaskinerne kan det komme til at ramme dig - så ideelt set check lige ud om dem du deler webhotel med er at finde på søgemaskinerne...
Tilmeldt 20. Apr 05
Skrevet kl. 10:33

Dato: 12/20/2005 4:40:07 PM Forfatter: Karsten Nygaard

Hvis der er andre på webhotellet der har lavet ''snavs'' på søgemaskinerne kan det komme til at ramme dig - så ideelt set check lige ud om dem du deler webhotel med er at finde på søgemaskinerne...

Hej Karsten,

Betyder det så, at man bliver smidt helt ud af søgemaskinen, eller får man "blot" nogle dårlige placeringer?

Mvh

Claus Holm

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Skrevet kl. 11:31

Det er worst case scenario: at du ryger af søgemaskinerne...

Hvis duit webhotel er langsomt kan det give indflydelse på din pagerank - men det med den pagerank tager jeg nu ikke så højtideligt...

Tilmeldt 20. Apr 05
Skrevet kl. 11:36
Dato: 12/21/2005 11:31:26 AM Forfatter: Karsten Nygaard

Det er worst case scenario: at du ryger af søgemaskinerne...

Det er jeg med på - Det jeg tænkte på er, om man enten er på eller ej - eller at søgemakinerne graduerer de forskellige webhosts således, at nogle bliver vægtet højere end andre, alt efter om de har haft "problemer" med nogen af de sites der ligger på en given host ?

Mvh

Claus Holm
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Skrevet kl. 10:46

Hej Claus,

Ud fra "snavs" grauderes der ikke - så er du bare hamret af....

Det er det med hastigheden på dit website der kan have indflydelse på pagerank

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:19

> Hvis duit webhotel er langsomt kan det give indflydelse på din pagerank

Det er ikke helt korrekt. PageRank har INTET med hastigheden på serveren at gøre. Dertil kommer at PageRank (som er et gammelt Standford patent) IKKE anvendes i Google - omend de stadig selv påstår det modsatte. Linkanalyser anvendes - men ikke PageRank.

Med hensyn til flytning af dit website er det korrekt at nogle enkelte webhosts helt afviser robotter. Det skal du tjekke først, at de ikke gør. Få det på skrift! Det er også rigtigt at du i værste fald, hvis du deler IP med andre (shared hosting) kan risikere at "din" IP er blevet blacklistet af søgemaskinerne. Hvis der allerede findes andre websites på din kommende IP, så tjek dem og se om de er med I Google og Yahoo.

Det sidste problem er DNS-server. Google opdaterer ikke nødvendigvis deres DNS lige så hurtigt som du gør. De cacher den! Sidst jeg tjekkede med deres tekniker kunne denne cache være op til 1 uge gammel. Så, den bedste løsning er hvis du kan lade en kopi af sitet ligge hos den anden host 1 måned efter du flytter. Der er nogle tekniske detaljer i denne forbindelse du lige skal have på plads, men jeg har loidt ravlt lige nu og her, så dem må vi lige tage over Jul :)
Tilmeldt 20. Apr 05
Skrevet kl. 17:28

Hej Mikkel,

Jeg er faktisk lige ved at uploade indhold til ny host i dette øjeblik. Den nye host har bekræftet, at de ikke afviser nogen robotter. Om IP-en skulle være banned ved jeg faktisk ikke faktuelt, men det vil jeg da lige undersøge. Der er vist noget med et site hvor man kan indtaste IP´ere, og se hvad der ligger på samme IP ?

Jeg havde også tænkt mig at lade indholdet ligge begge steder indtil videre, og styrer selv min DNS, så jeg hurtigt kan komme tilbage/videre.

Tak for input til alle !

Mvh

Claus Holm

Tilmeldt 20. Apr 05
Skrevet kl. 22:15
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)