Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få problemer? Hjææælp!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ophavsret er noget sært noget. Han vil sandsynligvis godt kunne håndhæve retten til navnet alene fordi han var først. Hvis man laver noget der umiskendeligt ligner noget eksisterende uden at være bevidst om det, kan man stadig godt komme ned med nakken. Det er jo kun en påstand, at man ikke har kopieret det.

Derfor vil ejeren af .com med nogen sandsynlighed måske også kunne vinde retten til .dk-domænet ved en klagesag.

Noget helt andet er at du SEO-mæssigt skyder dig selv i foden ved at registrere et .dk-domæne. Det betyder at det bliver opfattet som lokalt, og du derfor sikkert vil optræde pænt i søgninger på google.dk, men være totalt forsvundet i interntaionale søgninger på google.com. På den måde er du slet ikke en konkurrent til .com-domænet og ejeren kan sikkert nøjes med bare at fnise ad dig. ;-) Hvis din statistik ender med at vise noget andet, så vil jeg gerne høre om det. Så hvis du har lyst, må du da mægtigt gerne sende mig en PM om et års tid og lad mig høre hvordan det er gået.

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ABruno,

Tak for dine indspark! Jeg har et stykke tid gået og leget med tanken om at få noget af mit eget på benene, og derfor tænkte jeg at det var på tide :) Der er stadig meget at lære, og learning by doing skal nok komme i spil i dette projekt!

Jeg havde ikke tænkt på det med SEO-delen, og det må jeg lige genoverveje - måske finde på et bedre alternativ.

Jeg har i forbindelse med det her besluttet mig for at have delmål - og jeg skriver gerne om et års tid hvordan det er gået :)

Først og fremmest var det at have det sjovt med det jeg lavede - det har jeg også allerede :)

Næste mål er så at hjemmesiden betaler sig selv, og til sidst selvfølgelig et overskud. Men de to må lige vente til jeg har genovervejet navn, domæne og det hele - konceptet fortsætter jeg dog da jeg synes det er sjovt og noget jeg interesserer mig for.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Det er CopenhagenInsider, jo. Hvorfor skriver du det på den måde?

Fordi navnet virker ret unikt, og at du dermed kan risikerer at miste domænet, hvis den anden person/firma gør indsigelser overfor DK Hostmaster...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hm, jeg er gået i tænkeboks - jeg kan se hvad I mener, og det er et vildt tilfælde. Ville ønske jeg havde lavet en generel domænetest inden jeg bare bestilte, men da vi fandt på navnet tænkte vi bare "jaa, helt sikkert!".

Nå.. Der må være noget andet at finde på så.. F.eks. CPHtips.. Men hvis der bliver søgt på Copenhagen, vil et CPH-domæne da være at, som det så fint blev beskrevet før, 'at skyde sig selv i foden' m.h.p. SEO?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Nå.. Der må være noget andet at finde på så.. F.eks. CPHtips.. Men hvis der bliver søgt på Copenhagen, vil et CPH-domæne da være at, som det så fint blev beskrevet før, 'at skyde sig selv i foden' m.h.p. SEO?

Nu skal du ik kun vælge et domæne ud fra den lille fordel, som ovenstående er... Det ville være et tåbeligt træk...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Hm, jeg er gået i tænkeboks - jeg kan se hvad I mener, og det er et vildt tilfælde. Ville ønske jeg havde lavet en generel domænetest inden jeg bare bestilte, men da vi fandt på navnet tænkte vi bare "jaa, helt sikkert!".

Nå.. Der må være noget andet at finde på så.. F.eks. CPHtips.. Men hvis der bliver søgt på Copenhagen, vil et CPH-domæne da være at, som det så fint blev beskrevet før, 'at skyde sig selv i foden' m.h.p. SEO?

'

Du behøver ikke bekymre dig. Copenhageninsider er ikke noget varemærke eller noget firmanavn, og selfølgelig har de ikke registreret det da det bare er en lille side med lidt info og adwords. 

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej men jeg skal vel finde et alternativ, efter at dømme fra rådene i denne tråd. Og det var hele pointen, at få 'hjææælp'. Men selvfølgelig er SEO da en vigtig brik - hvis en turist søger på Copenhagen, og eksempelvis CPHtips da ville komme nederst på side 8 af søgningen, så er det jo ikke til stor gavn for mig..

Så det var skam bare et generelt spørgsmål om det netop var tilfældet, jeg har ikke tænkt mig at bruge det.

Jeg har jo fundet ud af hvad jeg vil skrive om, så næste træk er vel at finde et unikt domæne..

EDIT: S.H., det kan du have ret i - men ved en søgning nu er jeg på anden side, og han på første. Jeg ved desuden ikke hvor mange mennesker der ville søge efter 'insider tips', men måske bruge nogle andre ord. Så det tror jeg, jeg vil lede efter :)

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit domæne er ikke særlig vigtig mht. Google, på den lange bane har den ingen indvirkning overhovedet. Og tro mig, du ville hurtigt komme over den side du linker til med et par artikler :)

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

ABruno:

Ophavsret er noget sært noget. Han vil sandsynligvis godt kunne håndhæve retten til navnet alene fordi han var først. Hvis man laver noget der umiskendeligt ligner noget eksisterende uden at være bevidst om det, kan man stadig godt komme ned med nakken. Det er jo kun en påstand, at man ikke har kopieret det.

Ophavsret kan ikke beskytte navne (domæner)

ABruno:


Derfor vil ejeren af .com med nogen sandsynlighed måske også kunne vinde retten til .dk-domænet ved en klagesag.

Nej - det kan ikke bruges ved en klagesag :) ellers kunne du jo bare registrere et .com og så høste ind af domæner. 

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

S.H kan du uddybe hvad du mener med det ingen indvirkning har på lang sigt? Altså markedsføring og synliggørelse trumfer et godt domæne - er det sådan jeg skal forstå det?

Det er vel stadig en god ting hvis folk søger mest på "info on copenhagen" at hjemmesiden så hed infooncopenhagen.com.

Og hvor stor indflydelse vil det have, at jeg er et .dk domæne frem for et .com domæne - vil jeg ikke stadig komme frem, eller vil jeg som der tidligere blev sagt, blive set som en lokal og derfor ikke på deres sprog/nedprioriteret? Fordi så vil jeg da finde et nyt .com domæne.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)