Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der kender regler vedr. P-bøde?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

marjoe:

Hehe, smiler sgu lidt Big Smile når du skriver du har holdt der ulovligt tidligere.

Hvorfor opsøger du problemet.

Men held og lykke, og gid det går i din retning alligevel.

Smiler lidt over at du ikke kan læse, eller ikke kan forstå, at JEG aldrig har holdt der tidligere og aldrig før fået en p-bøde.

Men tak:-)

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:
Du forstod ikke min logik? Du har fået en p-bøde hvilket formodentligt er det halve af hvad en bugsering ville have kostet. Alligevel vil du nu spilde skatteborgernes penge i klagesystemet fordi din halve regning hedder en p-afgift og ikke en bugseringsfaktura? Jeg forstår heller ikke din logik.

Vil godt have betalt for det hvis den var blevet bugseret væk, da den jo skulle fjernes for at andre kunne komme til. Jeg vil helst undgå at spilde nogle af os borgers skattepenge, det er vel derfor politiet bare skal slette bøden når jeg henvender mig, så skal jeg ikke til at klage over det. Det er jo dem der har lavet en fejl. 

Fordi de er flinke og ringe, giver dem jo ikke ret til at give mig en bøde. Fordi jeg er flink overfor en gammel dame, må jeg da ikke stjæle 100 kr. fra hende samtidigt.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas, det beklager jeg - det kan jeg godt se du skriver-

Det var mig som var for hurtig, ups, slag over fingrene Zip it!

Håber stadig det går i din retning.

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

marjoe:

Thomas, det beklager jeg - det kan jeg godt se du skriver-

Det var mig som var for hurtig, ups, slag over fingrene Zip it!

Håber stadig det går i din retning.

No worriesWink Mange tak.

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:
Du har fået en p-bøde hvilket formodentligt er det halve af hvad en bugsering ville have kostet. Alligevel vil du nu spilde skatteborgernes penge i klagesystemet fordi din halve regning hedder en p-afgift og ikke en bugseringsfaktura?

Parkeringsafgiften og bugseringsregningen er to forskellige ting, der ikke udelukker hinanden. Afgiftens formål er at straffe. Her må Politiet godt skele til, om føreren også får en regning for bugsering.

Men det eneste lovlige formål med bugseringen er få bilen fjernet. Politiet må ikke fjerne bilen bare for at kunne straffe føreren med en regning.

Færdselslovens § 123, stk. 2, 1. og 2. pkt.

"Køretøjet bringes til den af politiet anviste opbevaringsplads, medmindre føreren eller ejeren (brugeren) er til stede og straks fjerner køretøjet eller anviser anden opbevaringsplads. De af politiet afholdte udgifter til transport og opbevaring påhviler føreren." (Min fremhævning)

Dukkemageren:
Politiet var ikke forpligtiget til at ringe til dig, de valgte at yde dig den service fordi det nok var hurtigst for alle parter.

Færdselslovens § 123, stk. 3, 1. pkt

"Det påhviler politiet at underrette ejeren af et køretøj, der er fjernet og anbragt efter politiets anvisning, om, hvornår køretøjet er fjernet, og hvor det opbevares."

Offentlige myndigheder skal generelt opføre sig så skånsomt som muligt. Politiet har derfor pligt til at vælge den mildest mulige fremgangsmåde, der løser Politiets lovlige opgave; at få den ulovligt parkerede bil væk fra det vejareal, hvor den ikke må holde.

Føreren kan også, i stedet for at få bilen fragtet til opbevaring, bede om at få bilen fragtet hjem eller et andet sted, hvor den kan holde lovligt.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)