Ifbm. diverse projekter tager jeg ind imellem til Kbh. til møder. (Er bosat i Odense)
Jeg har bestemt mig for at møder ifbm. nye projekter som vil give en indtægt er gratis for kunden, uanset hvor i landet de befinder sig. Men hvad synes I jeg kan tillade mig at tage for efterfølgende møder ifbm. et projekt?
De gange hvor jeg har været til møder, tager det gerne en dag, incl. transport. Og der kan jeg ikke arbejde for nogle andre kunder. Jeg vil dog heller ikke bare 'charge' løs, og dermed få kunden til at vælge en anden freelancer, som bor tættere på... Hvad gør I ?
Vh A. Marcuslund / Symbiotic
Digital freelance Art Director / grafisk designer af Web og Apps.
Transport timer 50% af konsulenttimer. Toget fra Odense til Kbh 1,5 time hver vej hvis det er en som bor i storkbh. sager det hurtigt 30-45 min. Hvis du kan dit kram vil kunden jo også betale. Hvis det er tit så kan man jo finde en spec. pris som i bliver enig om. det er jo en forhandling
Ja det, eller statens takster for antal km.. Alternativt tager man det op med kunden, og aftaler en fast pris den slags koster, så man er sikker på at kunden syntes det er fair :)
I disse tider, er mange kunder glade for at være budget bevidste.. :)