Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabsform?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg pønser på at starte egen webshop, men hvilken selskabsform skal jeg vælge?

Der bliver ikke brug for lån/kassekredit, - regner med at kunne holde opstarten på < 30.000 kr., og de penge har jeg selv. De varer der skal sælges, bliver produceret efter bestilling/betaling, hvorfor der ikke bliver udgifter til løbende lager.

Mit spørgsmål er derfor, hvilken selskabsform er mest interessant til mit setup? Jeg tænker enten VSO eller alm. enkeltmandsvirksomhed. Til at starte med er virksomheden en "fritidsinteresse" ved siden af mit nuværende job, hvorfor overskud fra alm. enkeltmandsvirksomhed vel bliver lagt oveni min personlige indkomst? Jeg er allerede i topskatten, hvorfor dette ikke er specielt attraktivt... Skype-Crying

Som jeg har forstået det kan jeg ved VSO lave et "opsparet" overskud, så jeg hvert år kun betaler 25 % i skat, - og så resten "op til" personlig indkomst, når jeg trækker dem ud? Er det rigtigt forstået?

Hvordan skal en VSO konto oprettes? Skal den oprettes i CVR nummer, - eller blot i mit cpr? Jeg skal jo stadig registreres via cvr, går jeg ud fra?

Hvis jeg starter med at indskyde de 30.000 kr. fra min privatkonto til min VSO-konto, så kan jeg vel altid trække op til de 30.000 kr. ud igen uden at skulle svare skat?

Hvad kan jeg desuden trække fra? Virksomheden vil blive kørt fra min private bolig, hvor jeg lige har købt ny computer, har internet osv? Kan det trækkes fra? Og hvad hvis jeg kører på kundebesøg i min private bil, kan jeg så give mig selv skattefri kørselsgodtgørelse efter statens takster?

Nå, - det blev lang smøre, - kort fortalt søger jeg svar på følgende spørgsmål:

1: Hvilken selskabsform skal jeg anvende? Og hvor kan jeg læse mere om denne?

2: Hvad kan trækkes fra i virksomheden, - og kan indskud hæves igen skattefrit?

3: Ved VSO skal laves regnskab, - hvad tager en billig revisor typisk for det?

På forhånd tak for svar.

Mvh

Chris

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)