Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-Conomic kan ikke udregne korrekt moms. Hvordan retter jeg det?

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu fået et svar fra en af mine kollegaer:

Hej Birkelund

Det er korrekt, at i e-conomic skal man via lagerfanen lave leverandørfakturaer linje for linje, hvor der på leverandørfakturaen kun kan vælges de varer, hvor man kører med lagertræk. Dertil kan man som bekendt tilføje evt. fragt, gebyrer og/eller samlerabat.

Køber man andre varer/ting (hvor man ikke anvender lagertræk) fra samme kreditor, så er det korrekt at denne kreditorfaktura skal bogføres (ofte med blot én modkonto) via bogføringsfanen som posteringstype Kreditorfaktura.

Lige fra lagerstyring tillægsmodul blev indført, var det nu sådan at e-conomic blev ”skruet sammen”, og indrømmet, jeg har ikke forklaring på hvordan det kan være, at dette lige netop blev løsningsmodellen.

I Lagerstyringsmodulet holder vi den linje, at vi bibeholder en del løsningsmuligheder, for at forebygge kunders muligheder for at lave fejl, og vi forsøger at ”keep it simple”.  Denne helt grundlæggende tilgang til (Kreditorfakturaer via Bogføringsfanen) og (Leverandørfakturaer via Lagerfanen) bliver således ikke ændret/rettet.

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for svaret ang. lagermodulet.. Er lidt skuffet over at fejlen ikke bliver rettet, men omvendt kan jeg også godt forstå at det er umuligt hvis det er det som hele lagersystemet er bygget på.

Noget nyt ang. fejlen der gør e-conomic ikke kan regne momsen rigtigt. Jeg har en linje her som viser at fejlen stadig er der. Er lidt skuffet over at den stadig ikke er blevet rettet.

DKK  | Nettobeløb     6.495,00  | Moms     1.623,76  | Bruttobeløb     8.118,76
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

og igen

DKK  | Nettobeløb     16.938,00  | Moms     4.234,53  | Bruttobeløb     21.172,53
Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Et rigtig godt eksempel på at der er forskelle mellem de systemer der findes.

Et sådant problem finder man jo ikke nemt ved at teste systemet et par dage. Man kan jo bogføre sig ud af det med øreafrundinger da beløbene jo ikke er materielle. Men en stor mangel og dårlig support fra Economics side synes jeg.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birkelund

Ja det er sgu for dårligt at det ikke er blevet rettet. 

Vi vil lige vende den med vores teknikere imorgen også kommer vi med en tilbagemelding. 

Jeg beklager du ikke har fået en update, da vores fix blev rullet tilbage. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Noget nyt????

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Hej Birkelund

Jeg beklager vi ikke vendte tilbage i onsdags, men vi skulle lige grave lidt dybere.

Det er simpelthen en fejl at det ikke er blevet fixet, og det undskylder vi mange gange.

Vi har nu talt med vores teknikere og de har lavet et fix, så fejlen bliver rettet. Vi ruller ny funktionalitet og bug fixes ud med 14 dages mellemrum – hver anden tirsdag. Der er udrulning tirsdag i næste uge, men pga. quality assurance, finpudsning af kode mv. laver vi code freeze torsdagen før udrulning.

Så det vil altså sige, at der ikke kan tilføjes mere kode denne omgang og at dette fix derfor først kommer tirsdag d. 30.

Igen undskylder vi for vores fejl 40, og så sender vi dig 3 flasker vin for ulejligheden.

Mvh
Peter
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for flaskerne som i vil sende, og for svaret.

Jeg venter nu bare på at se rettelsen, som forhåbentlig kommer tirsdag d. 30.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birkelund

Jeg ville bare give dig en update.

Vi har nu rullet ud og jeg har testet at afrundingen virker som det skal i min egen aftale.

Har du haft mulighed for at se om alt ser ok ud på din aftale? :)

Mvh Peter Friis :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej peter

Det ser rigtigt ud. Dejligt endeligt at få rettet fejlen. Ærgeligt at det tog så lang tid men nu spiller det.

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)