Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banner produktion

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal have produceret nogle flash banner reklamer for www.tshirtbutikken.dk til brug på google adwords (site targeted).

De skal produceres af nogen, der rent faktisk har stand på at lave bannere der virker, og ikke bannere der ser godt ud...

For to uger siden skrev jeg en email til 3 firma der laver banner reklamer. Der var *en* der svarede - han ville have 20.000 kr/banner.

Næste uge skrev jeg så til 14 firmaer - nu har jeg ialt fået 4 svar. En total useriøs, og to andre, hvor prisen er lidt mere fornuftig, men jeg er i tvivl om deres kompetence.

Så tænkte jeg - Amino! Der må være andre der har været i samme situation.

Hvem bruger du, når du får lavet bannere, der rent faktisk sælger?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:46
Hej Lars.

Per definition, så virker et banner ikke, hvis det ikke bliver vist for din mågruppe. Det har talrige eye-tracking studier vist.

Hvis du skal have et banner der virker og ikke bare ser godt ud, så skal der lægges en masse viden om, hvordan man skaber konvertering fra sit banner og der skal lægges adskillige arbejdstimer i det over en periode på flere måneder.

Jeg har ikke registreret, at andre har denne indgangsvinkel til opgaven og derfor er der ikke noget at sige til, at du bliver frustreret.

Dvs. det KOSTER at få et banner, der virkelig sparker r.. .

Ellers kan du jo bare nøjes med noget pænt som den jeg har bygget her: www.espressoguiden.dk?

Mvh, Christian

Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 09:27
Hej Lars,

Har sendt dig en PM, og velkommen til her på Amino ;-)
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:12
Hej Lars

Vi er hofleverandør af bannere til bl.a. Rejsefeber, og har senest lavet en større produktion til Viasat.
Selvom vi har forstand på at lave bannere der virker, er det ikke
ensbetydende med, at det samme banner virker på flere steder! Noget der
ligger på Børsen, kan måske konvertere dobbelt så godt som det samme der
ligger på AOK...
Derfor kan det du ber om, godt være en svær opgave at tilfredsstille :)

DU skal gøre dig klart:
Hvem er målgruppen/modtager?
Hvad er budskabet? (hvad vil du sælge,er det et tilbud? - hvor længe vil dine bannere så holde, hvis du løber tør for varer? osv.)
Hvad er formålet (bestilling på website, bestilling i banner, interaktion, envejskommunikation, osv)?
Hvad er formatet/krav/specifikationer (typisk en medieplan der forklarer dette).
Hvilket annoncemedie (altså hvilke hjemmesider) er det? (typisk en medieplan der forklarer dette).

I moderne bannere, kan du lave alt lige fra mini applikationer, spil, mini websites og meget mere. Vi kan lave bannere der interagerer med dit website, f.eks. med XML
eller HTML crawling - også i Flash. Dvs. bannere, der interagerer
direkte med websitet, opdaterer priser osv., eller hvor du kan lave
udregninger, f.eks. omhandlende pensionsopsparinger/aktiegebyrer osv.
og derefter blive sendt over til et resultat.

Det har du ikke brug for, og jeg tror hverken du har råd til det (med al respekt), eller kan stille med de krav der kræves.

Jeg har ikke særlige gode erfaringer med bannerannonering igennem Google AdWords. De har lave klik-rater, og dårlige konverteringer, af hvad jeg har målt. I stedet ville jeg bruge nogle timer på at finde ud af, hvilke sider dine bannere skal ligge på. Finde ud af, hvordan disse mennesker kommunikerer, og så ud fra det, lavet et banner.

Det vi især ser gode resultater med, er at få faste placeringer på godt
besøgte websites, hvor du rammer en fornuftig del af din målgruppen -
hvorefter den del af målgruppen der besøger dette website, bliver vant
til, at dit banner ligger på den pågældende side, og begynder at bruge
denne som foretrukken vej.

Derfor har du måske ikke fået så mange svar igen - fordi de fleste der producerer bannere, er vant til at få alt serveret, så de bare skal gå igang med at udtænke noget lækkert, få det godtkendt, og få det produceret i X antal formater. Der går hurtigt mange udviklingstimer på at tilfredsstille en person der ikke ved hvad han vil have, og så vil have lavet det om af flere omgange, og så ikke rigtigt ender med at blive tilfreds.

Så har du lidt at tænke over :) Mht. til prisen, vil jeg nok mene at kr. 20.000 er lige i overkanten pr. banner. Hvis du får fastlagt flere af de ting jeg startede med at skrive, vil jeg skyde på et fornuftigt udviklingsbureau kan lave det for ca. halvdelen. Det er altid det første banner/format der koster mest - derefter kommer der ekstra timer oveni til at tilrette formatet til andre størrelser, krav (max antal loop, max antal KB, osv.)

Håber det hjalp.

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:10
Sådan, Sebastian
Tilmeldt 21. May 07
Skrevet kl. 15:31
[Bukker dybt for Sebastian]

Jeg skynder mig lige at cut''n''paste det til min oplysningsskabelon, til næste gang jeg vil forsøge med bannere.

Du har sikkert ret i, at jeg ikke har gjort mit forarbejde godt nok. Det kan jeg da heldgivis gøre noget ved. Jeg vil bestemt prøve at målrette mit næste banner forsøg noget mere.

En del af dem jeg har forsøgt, har været reklamebureauer, og jeg troede godt nok, at det var deres område, at hjælpe med den slags, men.. måske er jeg for lille?

Nok om det. Nu har jeg fået en masse nye spørsmål, og det er jo dejligt, så jeg tror jeg vil prøve at starte en ny tråd om det - ses om lidt ;-)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:17
"En del af dem jeg har forsøgt, har været reklamebureauer, og jeg troede godt nok, at det var deres område, at hjælpe med den slags, men.. måske er jeg for lille?"
Næææh, du ved nok snarere alt for meget i forhold til de fleste traditionelle reklamebureauer 

Jeg oplever, at split test er totalt sort snak for dem og går vi i gang med at snakke konverteringsrater eller Taguchi, så kikker de bare underligt på dig...

Hold du dig til Amino folket, så er du med hvor tingene sker.

Tilmeldt 21. May 07
Skrevet kl. 10:33
Hehe, det lyder utroligt bekendt.

Jeg forstår bare ikke hvordan man kan lave "seriøs" reklame, hvis man aldrig tester.

Nogle af de steder jeg har arbejdet førhen, har der været brugt meget store summer på markedsføring, og selvom reklamerne har set godt ud, så har jeg aldrig kunne lade være med at tænke på, hvor meget større effekt de kampagner ville kunne have fået, hvis man testede lidt mere.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:41
Jeg kan kun konstatere, at jo større du er, jo dårligere er du til dette her sjov

Det får jeg bekræftet hver dag - både ved det jeg ser og ud fra mine samtaler med de større/store virksomheder, der er på vej ind i folden.

"Jeg forstår bare ikke hvordan man kan lave "seriøs" reklame, hvis man aldrig tester.", skriver du.

Jam''n det kan man da heller ikke. Hvorfor tror du, at folk er ved at gå ud af deres gode skind, når de ser de elendige reklamekampagner, som mange store virksomheder fremstiller?

Det er da fordi de ikke bliver testet. Hvis de blev det, så skulle pipen nok få en HELT anden lyd
Mvh, Christian

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:11
Der er lidt forskellige ting man skal huske på, når man snakker om det her:

1. Større produktionsselskaber, har efterhånden lavet SÅ mange bannere, at de ved hvad der rykker, de ved der skal Call-to-action elementer ind, de hvilke Medier der har hvilke målgrupper, og hvordan man aktiverer disse - derfor skal man også lige opveje, hvor meget det vil kunne give ekstra, at sætte en større tracking-setup, analysefase og optimeringsproces igang på baggrund af bannerproduktionen kontra, hvor mange mande timer man skal bruge på at analysere resultaterne og reagere på baggrund heraf. Husk på, at det i en seriøst produktion ikke blot er AD'ere, Flash programmører, udviklere og frontend programmører der skal aktivers, men også konceptudviklere / brugeradfærds- og informationsarktiketer, projektledere osv. der skal med ind over.

2. Dertil kommer, at der er UFATTELIGT mange mennekser og enheder/virksomheder med ind over, når der laves en større bannerproduktion - ofte er der
1. kunden
2. mediebureauet
3. produktionsselskabet og nogle gange
4. De pågældende annonce-medier (der har specifikke krav/regler) - der er med ind over.
Dertil kommer at store kunder/virksomheder ofte har fået udarbejdet en designmanual, som skal overholdes, så dem der har udviklet denne skal måske også ind over, og så iøvrigt også lige nogle tekstforattere som kunde benytter til at få den korrekte ordlyd fra det eksisterende website.
Oooogg... så er der lige de produktioner, hvor det er en eller anden form for Co-branding (f.eks. Viasat med TV 2 sport), hvor der kommer hele tamtammet dobbelt op, fordi der sidder to enheder (viasat OG tv 2 sport), der skal have alle deres regler osv. med ind over.

Samtidigt er det så også ofte et stort antal af bannerformater (typiske 20-30
stykker), nogle i Rich Media, andre i flad .gif, og så slutteligt, igen
de mange forskellige medier/målgrupper man henvender sig til.

For det ikke skal være løgn, kommer der dertil - at mange store virksomheder ofte kører KAMPAGNER f.eks. - I dette kvartal kan du køre med DSB landet tyndt med Gylden billet - i næste kvartal er det Tag familien med til halv pris osv. Hvilket betyder du stort set ikke kan nå at reagere på alle disse faktorer, før du skrifter kampagne :)

Det er blot for lige at illustrere, at det IKKE er lige så "nemt" at køre multivariable testing/split-test osv. på bannere, da der ryger så ufatteligt mange forskellige faktorer ind over. Og nogle gange, skal man bare have en produktion klar til launch, som i forvejen har kostet kr. 60.000 for 20 bannere, og som skal køre i 90 dage - som du kan se - er der nogle ting der taler for - at man nogen gange bare må stole på, at bureauer der udvikler bannere, er gode til deres arbejde og arbejder ud fra en lang erfaring og best practise. Og så skader det jo aldrig at bede om nogle eksempler på tidligere produktioner.

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)