Hej Lars
Vi er hofleverandør af bannere til bl.a. Rejsefeber, og har senest lavet en større produktion til Viasat. Selvom vi har forstand på at lave bannere der virker, er det ikke ensbetydende med, at det samme banner virker på flere steder! Noget der ligger på Børsen, kan måske konvertere dobbelt så godt som det samme der ligger på AOK... Derfor kan det du ber om, godt være en svær opgave at tilfredsstille :)
DU skal gøre dig klart: Hvem er målgruppen/modtager? Hvad er budskabet? (hvad vil du sælge,er det et tilbud? - hvor længe vil dine bannere så holde, hvis du løber tør for varer? osv.) Hvad er formålet (bestilling på website, bestilling i banner, interaktion, envejskommunikation, osv)? Hvad er formatet/krav/specifikationer (typisk en medieplan der forklarer dette). Hvilket annoncemedie (altså hvilke hjemmesider) er det? (typisk en medieplan der forklarer dette).
I moderne bannere, kan du lave alt lige fra mini applikationer, spil, mini websites og meget mere. Vi kan lave bannere der interagerer med dit website, f.eks. med XML eller HTML crawling - også i Flash. Dvs. bannere, der interagerer direkte med websitet, opdaterer priser osv., eller hvor du kan lave udregninger, f.eks. omhandlende pensionsopsparinger/aktiegebyrer osv. og derefter blive sendt over til et resultat.
Det har du ikke brug for, og jeg tror hverken du har råd til det (med al respekt), eller kan stille med de krav der kræves.
Jeg har ikke særlige gode erfaringer med bannerannonering igennem Google AdWords. De har lave klik-rater, og dårlige konverteringer, af hvad jeg har målt. I stedet ville jeg bruge nogle timer på at finde ud af, hvilke sider dine bannere skal ligge på. Finde ud af, hvordan disse mennesker kommunikerer, og så ud fra det, lavet et banner.
Det vi især ser gode resultater med, er at få faste placeringer på godt besøgte websites, hvor du rammer en fornuftig del af din målgruppen - hvorefter den del af målgruppen der besøger dette website, bliver vant til, at dit banner ligger på den pågældende side, og begynder at bruge denne som foretrukken vej.
Derfor har du måske ikke fået så mange svar igen - fordi de fleste der producerer bannere, er vant til at få alt serveret, så de bare skal gå igang med at udtænke noget lækkert, få det godtkendt, og få det produceret i X antal formater. Der går hurtigt mange udviklingstimer på at tilfredsstille en person der ikke ved hvad han vil have, og så vil have lavet det om af flere omgange, og så ikke rigtigt ender med at blive tilfreds.
Så har du lidt at tænke over :) Mht. til prisen, vil jeg nok mene at kr. 20.000 er lige i overkanten pr. banner. Hvis du får fastlagt flere af de ting jeg startede med at skrive, vil jeg skyde på et fornuftigt udviklingsbureau kan lave det for ca. halvdelen. Det er altid det første banner/format der koster mest - derefter kommer der ekstra timer oveni til at tilrette formatet til andre størrelser, krav (max antal loop, max antal KB, osv.)
Håber det hjalp.
|