Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af Ungarbejder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 15. Aug 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 06:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Jeg har en mindre virksomhed, hvor jeg gerne vil "ansætte" en ungarbejder til at hjælpe med ganske let (og ikke tung) ompakning af varer og klargøring af varer til afsendelse.

Hun skal ikke arbejde over 8 timer om ugen og heller ikke fast hver måned kun når der kommer nye varer hjem, så skal som sådan ikke have en kontrakt, men selvfølgelig en samarbejdsaftale og løn der følger reglerne på jobpatruljen.dk

Mit spørgsmål er egentligt - Når jeg gerne vil have en ung pige til at hjælpe mig 2-4 timer om ugen og kun i en begrænset perioder ( har en datter der bliver 13 til sommer og som derfor kan overtage) hvordan gør jeg det så smartest og er det administrationsbesværet værd? 

Hvordan griber jeg det nemmest an at udbetale penge til hende og er der nogle faldgruber jeg skal være opmærksom på?

Håber på et svar

Sandra

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

syndes at huske noget om at unge under 13 godt må hjælpe til i forældres enkeltmandsvirksomhed, uden at det bryder loven. måske nogle andre ved mere, men måske værd at undersøge?

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Udfordringen, hvis du ansætter f.eks. din datter eller andre fra familien, er at du skal kunne godtgøre at de leverer arbejde som tilsvarer den løn du giver.

Den regl er lavet for at én selvstændig familie-far (eller mor) ikke bare skal kunne udbetale sine børn lavt-beskattede (måske endda under frikort) lommepenge til sine børn selvom at de ikke leverer en reel indsats i virksomheden...

Og det er desværre ikke godt nok at dine børn er det der giver dig lysten til at stå op og give den en skalle hver eneste dag, selvom det nok er tilfældet for mange :-) De skal levere en konkret indsats som tilsvarer lønnen.

Med din første ansatte følger noget besvær med at få lavet løn korrekt, ligesom du skal have nogle forsikringer. Så hvis du i første omgang ikke skal bruge mere end f.eks. 20 timer om måneden, kan det måske bedre betale sig for dig at aflønne privat, udenom alt bureaukratiet. Der er lidt skatteulempe i det, men det er minimalt hvis det er så få timer.

Men god vind til dig og ikke mindst din datter. :-)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)