Hej Amino. Jeg har i noget tid tænkt om jeg skulle skrive denne her forum post da jeg ikke helt ved hvordan jeg skal forklare det men jeg vil altså prøve nu da jeg har brug for hjælp. Det er sådan at jeg er igang med at starte en webshop hvor jeg køber nogle varer fra udlandet billigt og sælger dem her i Danmark. Også billigt (ihvertfald MEGET billigere end i butikkerne). Jeg har så kontaktet nogle af de her forskellige sælgere fra Kina og sådan men jeg fandt ud af en ting. Tit skal man købe ca. 100 eller 200 af produktet og fragt koster 200-300 fra Kina. Lige nu har jeg så ikke "penge nok" eller hvad man siger til at gøre dette og jeg har hørt at man kan få en investor til at give nogle penge og så får de nogle procenter af firmaet. Det jeg søger er ca. 2,000-3,000 DKK. Jeg ved godt at det er ret meget men jeg har bare ret meget brug for nogle penge så jeg kan købe varer hjem til min webshop. Tror i godt at man kan få det beløb? Hvis i har nogle spørgsmål må i meget gerne skrive! Håber i kan hjælpe mig og på forhånd tusind tak! :) Venlig Hilsen |
Hej Valdemar
Jeg synes det er godt gået at du er igang med at lave en shop, allerede som 12 årige. Hvis du hænger i skal der nok komme en lovende karrierer ud af det.
Det er desværre usandsynligt at du finder en invenstor, der smider 2.000 - 3.000 DKK i din ide. Beløbet er simpelthen for småt. Problemet er at det tager en del tid, at lave og havde en investering, så beløbet skal være meget større.
Som jeg ser det har du to valgmuligheder: enten at få familie eller venner, til at låne dig beløbet, eller tjene pengene selv. Hvis du f.eks. kan Wordpress, så kunne du måske sælge små sider til virksomheder for en 1.000 DKK, så skal du kun lave en 2-3 stykker.
Den sidste mulighed er i mine øjne klart at foretrække.
Held og lykke med projektet!