Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskab/holding.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

Jeg vil starte et selskab ApS og påtænker at starte det med 125.000 kr. Men hvad koster det i stiftelses omkostninger. (advokat ect)

Så har jeg hørt at det kan betalesig at lave et holding selskab? Men hvad er fidusen med det?

Jeg påtænker at lave flere selskaber inden for kort tid, som skal ud af til "konkurerer" mod hinanden.

Er der nogen der kan hjælpe?

MSB
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33
Hej!

Prøv at søge under selskaber/holding her på Amino.

Emnet har været oppe at vende flere gange.

/Peter

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 17:53

"Jeg vil starte et selskab ApS og påtænker at starte det med 125.000 kr. Men hvad koster det i stiftelses omkostninger. (advokat ect)"

Det koster ca 4.000-4.500kr + moms pr selskab, hvis der skal laves vedtægter osv. Husk på, at din revisor højest sandsynligt kan stifte selskabet og når du skal bruge ham fremover til at lave dit regnskab osv. kan du sikkert få en god pris af ham. Måske 3.500-4000kr + moms for oprettelsen pr selskab.

"Så har jeg hørt at det kan betalesig at lave et holding selskab? Men hvad er fidusen med det?"

Det smarte ved et holding er, at du kan overføre penge fra dit driftselskab skattefrit til holdingselskabet(HS). Fra dit HS kan du udbetale udbytte til dig selv til lav beskatning. Du betaler 28% af de første 45.500kr og 43% af resten du udbetaler. Dine kreditorer kan heller ikke få penge ud af dit HS, hvis du skulle gå konkurs med et af selskaberne. Du kan altså bruge dit HS som en slags pengetank og de penge du overfører fra dit drift selskab til HS'et kan bruges til at stifte de andre selskaber.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 17:58
Ved ikke lige, hvad der skete..
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:12
Hej Martin,

Se evt. med-Aminoen Advokat Jacob Tøjner''s website www.ditselskab.dk

Han har tidligere besvaret spørgsmål i den kategori...

mvh Carsten

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:23
Dato: 21-05-2007 12:26:00 Forfatter:Martin Brunghart.
Hejsa.

Jeg vil starte et selskab ApS og påtænker at starte det med 125.000 kr. Men hvad koster det i stiftelses omkostninger. (advokat ect)

Så har jeg hørt at det kan betalesig at lave et holding selskab? Men hvad er fidusen med det?

Jeg påtænker at lave flere selskaber inden for kort tid, som skal ud af til ''konkurerer'' mod hinanden.

Er der nogen der kan hjælpe?

Stiftelsesomkostninger afhænger om du stifter selskaberne fra start - som det ser ud til - eller det er en virksomhed som skal omdannes. Her har Jacob nogle gode priser på stiftelsen.

Der er ikke meget fidus ved at lave et holdingselskab hvis man kun skal operere i et selskab og ikke har planer om på et tidspunkt at sælge dette, få nye anpartshavere med eller lignende. 

Ideen i et holdingselskab er at du kan kanalisere midler fra driftsselskabet op i holdingselskabet skattefrit, som så kan anvende midlerne til at stifte nye selskaber. Herudover er selskaber jo skattefri af gevinst på aktier ejet i mere end 3 år. Dvs. en holdingløsning muliggør at du via dit holdingselskab kan frasælge selskaber uden avancebeskatning. Det medfører også at selskaberne kan sambeskattes. Dvs. underskud kan anvendes mellem selskaberne.

Der kan også være noget med risikoafgrænsning.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 18. May 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:31
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 10:38
Ja hvis du tør. Navnet Klaus Garde Nielsen bør vække en vis efterklang hos de fleste. Jeg har ihvertfald selv direkte afvist et samarbejde med den pågældende.   

Tilmeldt 18. May 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:41
Hej Bent

Nogle dårlige erfaringer du har lyst til at dele? Evt. faldgrupper man bør være obs på?

Morten

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 10:45
Nej egentlig ikke men prøv at lave en søgning på Google på navnet

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)