Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spredt med seo domæner, eller samlet?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino. Jeg har gået og tænkt lidt over hvad der mon er mest profetabelt i forhold til seo

Hvis jeg nu fx skulle lave en hjemmeside om hunde og jeg ville findes på google når folk søgte på de forskellige racer. Ville det så være bedst at have det spredt over flere hjemmesider ? Altså hver sin race på hver sin hjemmeside.

Labrador.dk
gravhund.dk
rottweiler.dk osv

eller ville det være bedre at have det hele samlet på en hjemmeside. Som her. hvor søgeordet ikke indgår i domænet.

Altså hvor stor betydning har domænet for seo?

Som jeg ser det har de begge deres fordele.

Spredt på flere domæner:

+ Søgeord i domænet.
+ Man kan få siderne til at linke til hinanden og på den måde få nogle backlinks.

Samlet på en side: 

+
Fordi det hele er samlet, får man i en masse tekst på siden.
+ man skal kun betale for 1 domæne og 1 webhotel.

Hvad er mest effektivt ?:)

MVH Martin 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41

Du vil få mest ud af at samle det på en hjemmeside, da du så får en hjemmeside med mere indhold. Lav dine seo links på andre måder, og gerne på forskellige måder.

Det er ikke altafgørende om keyword indgår i domænenavnet. Gå evt. efter et domænenavn der indeholder 'hund', hvilket vil være et fælles relevant keyword for din hjemmeside, hvis det endelig skal være.

m.v.h.

Karsten

Tilmeldt 23. Dec 10
Skrevet kl. 17:56

Karsten Sønderup Hansen:

Lav dine seo links på andre måder, og gerne på forskellige måder.

Kan jeg få dig til at uddybe det ?  Mener du at jeg skal finde andre måder at lave backlink's på eller ? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05

Du får ikke meget ud af at linke mellem dine egne domæner. Google kigger på registreringsnavnet og ip-adressen.

Iøvrigt har det ikke den store effekt, hvis man linker pr. kryds og tværs, og i ring mellem nogle få domæner.

Skab links fra andre hjemmesider, og gerne andre hjemmesider der handler om hunde. f.eks. blogindlæg, artikler m.m.

I stedet for flere små hjemmesider, så skab en stor, hvor alle dine og andres links fra andres hjemmesider peger på. Men varier dine indgående links. Lad være med kun at lave blogindlæg eller forumlinks. Blandede links og gerne nogle no-follow links.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07

Det er nemmere at få en hjemmeside højt placeret, end at skulle lave arbejdet 30 gange, eller hvor mange hunderacer der nu er.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:30

vis der er links til disse sider især vis de har forvejen kan være en fordel

men uden links bliver det et stort stykke at opdatere på massevs sider

men det er meget hvor tid haves

hvilken domæner der haves husk links

kan være fordel vis laver emmer andre altså en anden måde denne her side sælger på , altså et helt andet koncept end din anden siden kan det også være en fordel , men hvor mange ideer har du , det er jo nok ikke alt der passer til hunderace side  webshop salg , dog kender jeg ikke din branche men folk vil jeg tro de har forskellige meninger om hunde , så måske kunne en anden måde at forklare være en fordel ved et helt andet koncept om en hunde side

2 koncepter mener jeg sådan her, derved domænet betyder noget hvor hurtigt bruger forstår produktet det er afgørende i salg

dogshop.dk det lyder mere som webshop

hunderacer.dk synes jeg skal bruge ekstra tid vis jeg skal forstå der også ligger webshop på

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 23. Dec 10
Skrevet kl. 18:32

Mange tak for din hjælp :)

Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg har set nogle eksempler på nogen hjemmesider hvor deres domænenavn også er deres søgeord og de sider lå højt på google.

Nu kan jeg self ikke se, hvor mange backlinks hjemmsiderne har men ud fra deres indhold, så kunne jeg ikke se andre grunde end domænet til, at de lå så højt

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:37

Med mindre du virkelig ved hvad du gør, så er det klart den bedste ide at samle sin energi på en side.

Tilmeldt 23. Dec 10
Skrevet kl. 18:37

Er det dårlig stil at linke til et af de eksempler jeg har set?

Tak at samle det hele  på 1 hjemmeside var også det svar jeg havde håbet på. Det er nemlig også det jeg var igang med :)

Emnet "hunderacer" var bare et eksempel :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39

Der er mange faktorer der spiller ind og det er sjældent tilfældigt at en hjemmeside har en god placering. Keyword i domænenavn og url har en værdi, men du vil også se at hjemmesider af lav værdi indekseres dårligt, selv om de har keyword i domænenavnet.dk

prøv at søge på: 'lån penge' eller et andet keyword, hvor der er meget konkurrence. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)