Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

erfaringer med billedbøger?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er så en af dem der har haft for meget tid mens jeg har været på barsel......... jeg har en (super) idé til en billedbog!

Er der nogen der har erfaringer med det? Kan se alle forlagene vil have manuskript på papir (med halvanden linieafstand!)!!!!

Skal jeg selv sørge for alle billederne, redigeringen......

Hvilken kvalitet, hvilket program, hvilket format?

Hilsen Kristine

Tilmeldt 2. Aug 07
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:30
Hej Kirstine

Jeg har meget erfaring med illustration og den slags, hvis det er det du har i tankerne....

du kan jo lige give mig et praj :-

Hilsen Bent

www.holmart.dk

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 17:35
Hej.

Jeg er forfatter af 9 bøger på diverse forlag. Flere af mine bøger for børn har fifty-fifty fordeling af tekst og illustrationer. Jeg skriver, men kan ikke selv tegne.

Det er min erfaring, at forlagene meget gerne selv vil sørge for en illustrator, som de har god erfaring med. Derimod er de færreste så begejstrede for en løsrevet idé.

I mit tilfælde har jeg skrevet teksten færdigt (f.eks. 28 børnerim). Derudover er det en god idé med en synopsis (dvs. kort beskrivelse af projektet).

Men hvis du er helt uerfaren, er mit bedste råd, at du til november tager en tur til den årlige bogmesse i København og snakker med en masse forskellige forlagsfolk.

Hvis du ikke har mulighed for at komme på bogmessen, er det en god ide at kigge på hjemmesider på alle de forlag, der er på nettet. Der har i hver fald tidligere været nogle, der opfordrer til bare at sende ideoplæg ind.

Hvis et forlag er interesseret, skriver I en kontrakt, hvor det aftales, hvem der gør hvad. Jeg har aldrig selv redigeret mine bøger eller sørget for illustrator. Det er som regel forlagets opgave. Som forfatter er det meget almindeligt kun at sørge for tekstdelen, som du så senere skal korrekturlæse inden trykning.

Giv nu ikke op, hvis det første forlag siger nej tak. Jeg har prøvet at sende et manuskript til over 30 forlag, før det blev antaget, men også fået bid ved 1. forsøg. Jeg ønsker dig held og lykke - og spørg gerne om mere, hvis jeg kan give dig et tip.

Hilsen
Sommerfugl

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)