Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke Lead, Salg, eller klik - men visninger!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i lang tid ledt & ledt efter nogle Affiliate programmer eller private affilaite programmer, som giver penge pr x-antal visninger.
På en del affiliate-programmer kan jeg se at kategorien 'visninger' er der, men der er bare ingen annoncer/reklamer/programmer under den kategori.

Så derfor tilspørger jeg dig - ved du hvor man kan finde nogle der betaler pr. visninger af deres banner, og ikke Lead, Salg, eller klik? 

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 19:11

Jeg følger lige med her :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:19

Hej Casper,

Du stiller et interessant spørgsmål, for hver gang en reklame vises, så brandes det - i modsat fald gad ingen annoncere i en avis eller stille en paraply op med en øl-navn.

Og i de tilfælde, hvor der kun gives kommision ved køb, og hvor der er blevet klikket, så ved heller ingen, om pågældende "klikker" blot ringer og bestiller varen (fx ved rejser), eller om vedkommende har klikket i arbejdstiden, men først køber om aftenen fra sin private computer.

Personligt kan jog godt sidde med en fornemmelse af, at de annoncører, der kun betaler kommision af salg, reelt får deres reklame alt for billigt.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:33

Robert Kronberg:
Personligt kan jog godt sidde med en fornemmelse af, at de annoncører, der kun betaler kommision af salg, reelt får deres reklame alt for billigt.

Ja måske, men annoncering afregnet pr. visning kan hurtigt blive alt for dyrt, specielt, hvis det bare er tilfældige hjemmesider, hvor man hverken har indflydelse på indhold eller placering. En visning tæller jo også hvis banneret er placeret 100 km nede på en side.

Flere annoncører tilbyder iLeads, hvor man modtager en mindre procentdel, hvis en visning fører til et salg, selvom der aldrig har været klikket på banneret.

AdFair havde nogle visningskampagner, men netværket er lukket nu. Euroads har ligeledes haft nogle på et tidspunkt.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:40

Jeg brugte del selv hos AdFair - 100 ens bannere i 125x125 til 0,5 øre pr. visning, fordelt på en blank underside. Køb af klik til undersiden for 25 øre pr. klik var lig med overskud på 25 øre og ca. 0 øre i værdi for annoncøren.

Fin forretning for mig, men som annoncør bør man kun afregne pr. visning på relaterede hjemmesider, hvor man selv bestemmer placeringen af banneret.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:45

Hej Nicolaj,

Ja, jeg kan godt se, at man kan snyde med visningsbetalinger ved blot at putte den slags reklamer i bunden af siden, dem med klikbetalinger i toppen, og dem med kommision et tredje sted.

Jeg har aldrig hørt om iLeads, og hvordan kan det spores?

Hilsen, Robert

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 20:05

Ikke for at hijacke tråden, men af nysgerrighed spørger jeg lige, hvilke affiliatenetværk tilbyder pr klik betaling?

Mvh
Thomas

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14

Thomas Astrup:
Ikke for at hijacke tråden, men af nysgerrighed spørger jeg lige, hvilke affiliatenetværk tilbyder pr klik betaling?

Dem er der overhovedet ikke særlig mange tilbage af, men der er enkelte på Euroads, og Partner-ads - har jeg lagt mærke til :-).

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:55

Robert Kronberg:
Jeg har aldrig hørt om iLeads, og hvordan kan det spores?

Jeg formoder at der smides en cookie ved visning af banneret. Hvis en kampagne normalt giver 10% ved et klik og efterfølgende salg, så gives der typisk omkring 3% ved iSalg.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30

Nicolaj Thomasen:
Jeg formoder at der smides en cookie ved visning af banneret. Hvis en kampagne normalt giver 10% ved et klik og efterfølgende salg, så gives der typisk omkring 3% ved iSalg.

Smart :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)