Jeg har i lang tid ledt & ledt efter nogle Affiliate programmer eller private affilaite programmer, som giver penge pr x-antal visninger. På en del affiliate-programmer kan jeg se at kategorien 'visninger' er der, men der er bare ingen annoncer/reklamer/programmer under den kategori.
Så derfor tilspørger jeg dig - ved du hvor man kan finde nogle der betaler pr. visninger af deres banner, og ikke Lead, Salg, eller klik?
Du stiller et interessant spørgsmål, for hver gang en reklame vises, så brandes det - i modsat fald gad ingen annoncere i en avis eller stille en paraply op med en øl-navn.
Og i de tilfælde, hvor der kun gives kommision ved køb, og hvor der er blevet klikket, så ved heller ingen, om pågældende "klikker" blot ringer og bestiller varen (fx ved rejser), eller om vedkommende har klikket i arbejdstiden, men først køber om aftenen fra sin private computer.
Personligt kan jog godt sidde med en fornemmelse af, at de annoncører, der kun betaler kommision af salg, reelt får deres reklame alt for billigt.
Personligt kan jog godt sidde med en fornemmelse af, at de annoncører, der kun betaler kommision af salg, reelt får deres reklame alt for billigt.
Ja måske, men annoncering afregnet pr. visning kan hurtigt blive alt for dyrt, specielt, hvis det bare er tilfældige hjemmesider, hvor man hverken har indflydelse på indhold eller placering. En visning tæller jo også hvis banneret er placeret 100 km nede på en side.
Flere annoncører tilbyder iLeads, hvor man modtager en mindre procentdel, hvis en visning fører til et salg, selvom der aldrig har været klikket på banneret.
AdFair havde nogle visningskampagner, men netværket er lukket nu. Euroads har ligeledes haft nogle på et tidspunkt.
Jeg brugte del selv hos AdFair - 100 ens bannere i 125x125 til 0,5 øre pr. visning, fordelt på en blank underside. Køb af klik til undersiden for 25 øre pr. klik var lig med overskud på 25 øre og ca. 0 øre i værdi for annoncøren.
Fin forretning for mig, men som annoncør bør man kun afregne pr. visning på relaterede hjemmesider, hvor man selv bestemmer placeringen af banneret.
Ja, jeg kan godt se, at man kan snyde med visningsbetalinger ved blot at putte den slags reklamer i bunden af siden, dem med klikbetalinger i toppen, og dem med kommision et tredje sted.
Jeg har aldrig hørt om iLeads, og hvordan kan det spores?
Jeg har aldrig hørt om iLeads, og hvordan kan det spores?
Jeg formoder at der smides en cookie ved visning af banneret. Hvis en kampagne normalt giver 10% ved et klik og efterfølgende salg, så gives der typisk omkring 3% ved iSalg.
Jeg formoder at der smides en cookie ved visning af banneret. Hvis en kampagne normalt giver 10% ved et klik og efterfølgende salg, så gives der typisk omkring 3% ved iSalg.