Hvis side indholdet er skrevet som en "article" eller anden indholdstype, kan du godt slette dine terms, men vær opmærksom på hvad det er dine views sider lister. Det kan også være dine terms.
Det er skrevet som en indholdstype, i dette tilfælde har jeg valgt at kalde indholdstypen "Konkurrencer". Det har jeg så delt op i 6 præmiekategorier som så bliver vist i hver sit View...
Men lad os nu sige at jeg bliver ved med at bruge Taxonomy-terms, og de bliver vist både som taxonomy/term/5 og konkurrencer/rejser, etc., hvordan får jeg så 301-redirectet taxonomy/term/5 til konkurrencer/rejser, når jeg ikke kan slette Terms'ne (fordi de er i brug) og jeg samtidig ikke kan 301-redirecte pga. siden stadig eksisterer ? Er der en anden vej ud af dette DC helvede med Taxonomies ?
Når du ikke har mere indhold i dine indholdstyper, er det en dårlig idé at bruge en indholdstype. Du vil få dc lige meget hvordan du gør, da du både vil få indholdssiden og din views. Hvis du havde en lang tekst i din indholdstype, kunne du vise et uddrag af teksten på views siden.
Så efter jeg har kigget på dit indhold igen, vil jeg foreslå dig at, du laver indholdet som sider, hvor du manuelt indsætter din konkurrencer, så er du sikker på at du ikke får dc. Drop din indholdstype og dine terms, så får du en enkel og overskuelig løsning.
@ Karsten: Mener du så at jeg ligeså godt kan have en enkel html-side, f.eks. lavet med Rapidweaver, istedet for en side bygget op med cms..?
Nej, det er altid nemmere at opdatere og vedligeholde via et cm system, også med hensyn til seo, sporing m.m.
Problemet er at der er for lidt indhold på dine "article" / indholdstype sider.
Du kan også sætte "no-index" på terms og så udelade dem af sitemap.xml, men jeg mener det andet er en bedre løsning, da du helt undgår dc. Det er ikke altid den tekniske løsning der er den bedste.