Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ålborg-København Tur/Re...Nej!!!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Forstår godt hvis I er forvirrede over overskriften... Forklaring følger...

Jeg skal lige af med en ting, som har irriteret mig længe: Kontrollen i lufthavnene!

Her for nogle uger siden, skulle jeg med et fly fra Ålborg til København, da jeg skulle til generalforsamling i DSV.

Jeg rejste med min bedstefar, og der var ingen problemer med udturen... Bortset fra kontrollen, som gik helt amok, da jeg havde glemt at tage mit ur, SAMT mit bælte, hvor spændet var af metal. Katastrofe! nå.. kl 20 min i 16 ankommer vi til lufthavnen igen, og er tidligt på den, da generalforsamlingen forløb lidt hurtigere end ventet.. Vi spørger derefter om vi kan få et tidligere fly, men nej, det kan vi ikke nå, selvom der stadig er et stykke tid til flyet letter. Humøret daler et par grader, mens vi skal vente i ca. godt en time på det næste fly... vi går igennem kontrollen igen, og vi skal have alt metal af kroppen, hvilket inkluderer bælte. mens vi står og holder bukserne oppe, gennemroder en af kontrollørerne vores mappe, og vurderer at kuglepennen nok ikke er forsynet med laser stråler, plus en fire fem andre ting som der jo altid er god plads i en kuglepen til....

Jeg overvejer at spørge kontrolløren om de skal beholde mine bukser, da de er et effektivt mordvåben i form af muligheder for kvælning. Jeg vælger dog at lade være, da jeg nemt kan opfattes som en terrorist trussel... Nå, vi vandrer videre ned mod vores afgangs areal (eller hvad det hedder) hvor vi sidder og venter. Da vi endelig får lov at gå ud mod flyet, blive vi stoppet af endnu en kontrollør, som spørger efter om jeg har et legimitations bevis. det har jeg så ikke lige, da jeg ikke regner med at skulle bekræfte min faktiske dåb og eksistens, da jeg blev konfirmeret forrige uge..

Min bedstefar påpeger at der står  i hans papirer (som også er i mit sted) at der ikke behøves  bevis, men det vil vagten ikke diskutere. allernådigst lader han mig (da min bedstefar havde kørekort osv med.) slippe igennem, da vagten konkluderer, at eftersom han går ud fra at vi kender hinanden godt, lader han os slippe ud...

Senere i flyet kigge vi på papirerne, hvor der står følgende:

"Legimitationspapirer er ikke påkrævet"    

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Skrevet kl. 23:23
Og det skal lige siges, at jeg syntes det er godt og naturligt at der er de kontroller, men det behøves ikke overdrives...

Til sidst ender det med at vi ødelægger det for os selv med alt det...

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 11:19
Ok, rejser også en del og kan kun sige at der er STOR forskel på kontrol afhængigt af landet.

Nogle gange sko af, nogle gange ikke

Nogle gange laptop ud, nogle gange ikke

Nogle gange ur af, nogle gange ikke - ville tage det af forleden i Portugal, men de sagde nej, nej, behold det på???

Nogle gange bælte af, nogle gange ikke

Og det nye om væskerne, hmmm, fandt for en måned siden en 50 ml håndcreme i min taske, som jeg havde glemt, det skal så siges at den har været det meste af europa rundt uden at komme op, så.....

Kan i øvrigt ikke anbefales at joke med security folkene, nogle af dem er ret magtsyge, og der eksisterer skræmmende eksempler.

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Skrevet kl. 11:40
Hørte engang en historie om en mand i et eller andet land langt væk, som blev smidt i fængsel i 10 måneder fordi han for sjovs skyld sagde at der var en bombe i hans taske.... og det var endda før 11. september...
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)