Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alle kan i dag kalde sig for coach :o/

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:

Hej Kaffe,

Ja jeg kender en del som også ser ned på psykologer. Senest er det psykoterapi ( Freud ) som anklages for at være noget sludder på linje med numerologi. Det er et fag der hele tiden udvikles. Jeg ser desuden ret mange psykologer som tilbyder ret alternative behandlingsmetoder, som har endnu mindre respekt end det som coaches laver.

Og er psykologi overhovedet en videnskab ? Hvor er de uigendrivelige beviser ? Såsom 2+2 = 4

Der har aldrig eksisteret en terapiform som virker på alle, 100 %. Så efter den målestok er psykologi slet ikke en videnskab, men en filosofisk udveksling af hvad man tror der virker, på den enkelte. Lad os brænde dem på bålet også. Det skal drikkes væk det hele

Har du ellers noget imod et link Kaffe? Det plejer du da ellers godt selv at kunne lide ?

Jeg har prøvet det hele: psykiatere ( som kun ville fylde mig med lykkepiller ), psykologer som hjalp mig med at kigge på personlighed og en coach som fik vendt mit liv om.

Jeg ved også at for eksempel Tony Robbins er anerkendt blandt de mest succesfulde psykologer i verdenen ( selvom han ikke selv er uddannet i præcis det ) Hans tætte samarbejde med en psykoterapeut , Cloe Madanes ( som har vundet adskillelige store priser indenfor forskning i psykologi  se mere her :

Award for Distinguished Contribution to Psychology, California Psychological Association, 2000.

1996 Egner Foundation Award for Distinguished Contribution in the fields of Psychology, Anthropology and Philosophy, University of Zurich ,Switzerland.

.. er vidst ikke baseret på numerologi og heksekunstner. Den stærke nedladende tone, og uvidenhed, passer fint til nogen som kan bruge et kursus der hedder " Sådan spænder du ben for dine muligheder "

Tony Robbins har MANGE gange udfordret tvivlere. Der er blandt en kendt historie hvor der var en verdensberømt basketspiller som var gået i stå med sit spil. Tony gik ud i al offentlighed og LOVEDE at hvis ikke han kunne få vendt hans nedtur til succes igen, indenfor en måned, så måtte alle sige han var en fusker. Dette blev fulgt af alle medier i USA. Behøver jeg at sige at han fik vendt hans nedtur ?

Og at han er rådgiver for præsidenter, verdens rigeste , verdens største sportsfolk osv ? Det er numerologi det hele * fnis *

Ps: Den side jeg linkede til før, den her, huser også coaches som hjælper top erhvervsfolk, skriver anerkendte bøger om børneopdragelse osv.

Og ja et negativt indlæg fra min side af. Bliver harm over at den nedladenhed, fra folk der intet ved, men i virkeligheden bare skal græde over et link

Hej Jimi ove

Jeg har lidt svært ved at finde hoved eller hale i dit indlæg eller din argumentation for den sags skyld.

Jeg tror du misforstår mig, eller bare vil se noget negativt i mit indlæg, det var nu slet ikke sådan ment og slet ikke ment nedladende - har svært ved at se hvad der er nedladende i mit indlæg - men et eller andet har jeg givetvis ramt.

Det eneste jeg opponerer i mod, er din generelle fremstilling af psykologer.

Jeg syntes nu at det er lidt over i det frelste at forsøge at reducere psykologer til det rene ingenting og jeg forsøgte i alt beskedenhed at nuancere din endegyldige dom over alle psykologer.

At der så lige er et seo link til en coach som er en af dine venner syntes jeg måske understreger behovet for at nuancere dit indlæg.
Jeg er temmelig uinteresseret i hvad folk ellers forsøger at reklamerer for gennem SEO links - så kunne jeg jo ikke bestille andet end at skrive negative indlæg og det er bare ikke mig - det eneste jeg går op i den den her sammenhæng er at reklameindpakningen er saglig.

Jeg troede at Freud var noget gammelt stads, men dog et vigtigt skridt indenfor videnskaben, men jeg kan forstå at man stadigvæk hænger i de skørter.

Jeg ved ikke helt hvad det er for et link du efterspørger, men hvis det er loven der regulerer hvem der må kalde sig psykolog og hvilke krav der er til dem m.v. så er den her

Tony Robbins er en dygtig mand med sine disciple - tror jeg nok har aldrig mødt ham - men ikke mere dygtig end en præst der frelser fortabte sjæle.

Jeg bliver harm over folk der vil reklamere for deres tro bare ved at udstille andre.

Men godt ord igen - nu skal denne tråd jo ikke blive til vores personlige skænderi - det er der slet ikke nogen der kommer i bedre humør af.

Ta' en kop kaffe og nyd resten af aften - Te hvis du er den type :-)

/Søren

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)