Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor til livsstil butik...???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hammel
Tilmeldt 22. May 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Alle Aminoer,

Jeg har længe gået med drømmen om at starte en livsstil butik. Lidt i stil med Bahne/sinnerup -selvfølgelig bare med mit eget præg på tingene.

Jeg startede derfor en netbutik for nogle år tilbage, som jeg drev ved siden af mit alm. arbejde. Grundet alvorlig sygdom i min nærmeste familie, blev jeg desværre nødt til at lukke den, da jeg ikke både kunne have mit alm. fuldtidsarbejde, min webshop, samt være der for min familie.

Min drøm om at åbne en fysisk butik lever dog stadig, og jeg må erkende, at det virkelig er det jeg brænder for. Min tanker sværmer om det konstant.

Jeg har talt med min bank omkring projektet, men de synes det er for risikablet at starte en butik i disse tider. især fordi jeg kun er mig selv om det, og derfor kommer til at hæfte for det hele alene.

Mit spørgsmål til jer er nu. Ved i om der overhovedet er nogle investorer der tør satse på åbning af butikker for tiden? Eller er det alt for risikablet?

Jeg har søgt meget information, men kan stort set kun se, at man kan søge støtte hvis man har opfundet et eller andet, som man gerne vil have sat i produktion, og dermed ikke til opstart af en "almindelig" butik.

Håber på jeres svar :-)

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 21:02

En investor tænker langt hen ad vejen som en bank.

En bank låner dig f. eks. 100.000 til 7% i rente.

En investor skyder 100.000 ind i et projekt - han regner nok med stort set samme forrentning som en bank - for ellers kan han jo "bare" investere sine penge via banken.

Lav et godt prospekt du kan fremlægge for en investor - og vis du selv kommer med penge, og har en risiko for projektet.

Alt for mange har en ide om at deres tid er lige så meget værd som en investors penge - det er det ikke. Ikke for investoren hvert fald :)

Fra Hammel
Tilmeldt 22. May 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:42

Hejsa Anders,

Tak for dit hurtige svar. Jeg vil straks gå igang med at udarbejde noget materiale der kan sælge min ide.

Jeg er dog stadig i tvivl, om en investorer generelt kan se ideen i at støtte åbningen af en butik. Det er jo ikke ligefrem den dybe tallerken jeg har opfundet, men på den anden side, ved man jo heller ikke hvad det kan udvikle sig til med tiden.

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 21:45

Hvis investor kan se de kan få forrentet deres penge højere i forhold til risiko, så vil de nok. Pt. tror jeg bare der er ca. 0% chance for at finde en investor til åbning af en butik.

Tror du vil have større held med noget partner skab - dvs. hvor du åbner butikken sammen med en anden. Det vil også give lidt mere fleksibilitet mht. ferie, sygdom osv.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)