Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg forholde mig anderledes overfor en udenlandsk kreditor med dansk momsnummer (DKxxxxxxxx)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har fået en udenlandsk kreditor (fra Schweiz) med dansk momsnummer (DKxxxxxxxx).

Er der noget, jeg skal gøre anderledes (= være opmærksom på) i forhold til dette?

På forhånd tak

Dorthe

Fra Faaborg
Tilmeldt 10. Feb 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bør fremgå af faktura hvilken moms der gåes ud fra. Som jeg læser det, så har virksomheden en dansk afdeling?

/Kasper

Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og nej.

Vi går for at skulle være importør af produkterne. Dette er forholdsvis nyt for os, da vi tidligere har haft et mellemled (importør) i Danmark.

Der står "sold by" og den udenlandske adresse (= Schweiz) på fakturaen, men efter det står der et dansk momsnummer. Jeg kan på cvr.dk se, at der her står en dansk adresse. Fakturaen og det skyldige beløb er inkl. moms (25%).

Men hvem skal så oplyse om værdien af varekøb i andre EU-lande til skat (rubrik A) for det er jo i princippet lige pludselig en "dansk" leverandør eller hvad?

Tak igen
D.

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe

Nu er Schweiz jo ikke medlem af EU, så du skal under ingen omstændigheder indberette den i rubrik A.

Så med mindre der er anført dansk moms på fakturaen, så ville jeg blot medregne i under momsfrie køb i 3. lande.

Men jeg vil dog alligevel anbefale dig at give Skat en opringing og spørger dem, da den er lidt tricky.

/Erik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik P. Ernst:
lidt tricky.

Valid dansk momsnummer og dansk adresse. Der er intet tricky i dette. Behandles som købt hos dansk leverandør.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej..det er pærenemt...som Henrik skriver...og slet ikke tricky.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt OK, skønt hvis det blot er "lige ud af landevejen"Smile

Men det, der "forvirrede" mig, var, at vi går for at skulle være importør og det synes jeg jo ikke, at vi er, når det er en "dansk afdeling". Og hvad mht. indberetningen til Skat? Skal jeg så ikke oplyse noget under moms af varekøb i udlandet (3. lande)?

Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og så forvirrer det mig jo også, at der står "SOLD BY" og så adressen i Schweiz

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Din leverandør er formentlig registreringspligtig til Danmark og har derfor et dansk momsnummer. Det er gældende for mange virksomheder. I dette tilfælde skal du behandle det som en handel med ethvert andet dansk firma.

Det vil sige, at det din leverandør, som i hans momsregnskab (danske momsregnskab) skal have oplysningerne med om handel med 3. lande. Ligesom du ikke skal tænke på erhvervelsesmoms.  Se det som et helt almindeligt køb fra en dansk leverandør.

/Henrik

Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

SUPER Big Smile

Det gør jo bare det hele MEGET nemmere, tak for input alle sammen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)