Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der? Hjælp til Golf webshop.

Side 6 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Mads,

Uden at have fulgt tråden hele vejen igennem - og dermed en chance for at gentage hvad andre kunne have sagt, så synes jeg:

1) Nu er smag og behag jo meget forskelligt, og min holdning er ikke mere rigtig end andres, men jeg synes ikke dit site er særlig flot - næsten direkte grimt, men det vigtigste er ikke smag og behag, men hvilke kunder du ønsker at ramme og hvad din forretning skal signalere. Når discountbutikker som Netto, Rema, Aldi og Fakta ser ud som de gør, er det ikke fordi, de ikke har råd til at se flottere ud, men fordi det ville være signalforvirring. Mon ikke mange kunder ville synes (måske ubevidst) at hvis en brochure ligner  mio., så er produkterne nok også for dyre? jeg tror det. Du kan læse mere om dette på http://www.betabox.dk/marketingmix-4p.html eller søge på produkt/marketing Mix - eller populært kaldet de 4 P'er.

2) Omkring selve sitet, markedsføring osv. så mener jeg det er vigtigt, at du tænker over "hvorfor skal kunden købe af mig og ikke hos mine konkurrenter!.." Alt for mange tror at pris er det eneste parameter (ved ikke om det er du sælger på), men ofte er pris det mindst vigtige parameter... Dine USP'er (unique selling points) er det vigtigste og det er som regel det rigtig mange mangler når de starter en forretning op - både online og offline.

3) Jeg tror at rigtig mange der starter online forretninger op tror det er lettere, hurtigere og billigere end en fysisk forretning. Det er det måske også, men derfor kan man jo godt se om man kan lære noget af begge dele.. F.eks. er offline forretning jo til stede fysisk typisk i et bymiljø - udstillingsvinduet spiller altså ind for at lokke kunder ind i butikken. Hvilke forretninger (offline), synes du er inspirerende og hvad gør, at du engang imellem lader dig lokke ind i forretningen? Vareudbuddet spiller naturligvis også rigtig meget ind - det er bl.a. derfor at der findes varehuse. I en fysisk forretning oplever man også tit en ekspedient der spørger "hvad skulle det være..." - personligt synes jeg det er hamrende irriterende når jeg er i en tøjforretning, men synes det er super når jeg er i en vin forretning, eller en delikatesseforretning osv... men den service og support, som man får i en forretning - skal den, eller kan den omsættes til en online? Jeg har en god bekendt Jesper Wagner, som har startet en forretning der bygger på Live Chat - nemlig http://www.humaninteract.dk/ og det fede ved dem er at de leverer din online kundekontakt... Offline forretninger kan meget som online forretninger ikke kan og omvendt.

4) Hvorfor sælger du så ikke noget? Hvad er dine forventninger? Hvis alle kunne lave en webshop, minimal markedsføring, intet eller minimalt lager og ingen personlige resurser - mon så ikke alle i verden havde en online butik? Uden at kende noget til Golf eller til andre forretninger der sælger Golf udstyr, så vil jeg gætte på at der er SÅ mange at man måske opbygger præferencer for den eller de forretninger, som man allerede bruger?

5) Måske kunne din forretning have fordel af at tilbyde et affiliate program til f.eks. golfklubber, golfspillere eller andre, som ville kunne promote din forretning? Jeg ved det ikke - men jeg er overbevist om der lang vej endnu til din forretning lige præcis er nummer ét - men det er jo bare at klø på..

6) Konjunkturer.. Det er garanteret rigtigt at vejret spiller ind, men eftersom hele detailhandlen pruster og stønner for at overleve, så tror jeg ikke at bare fordi det er online, at det så gør livet ekstremt meget lettere... Men du kan jo udvide markedet ved at sælge i andre lande og altså gøre din website international... kræver så endnu mere energi, men nogen skal jo være vindere.. :-)

Håber du kan bruge mine forslag - de er jo ihvertfald gratis :-)

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil også give et prej med Martin Thorborgs E-pusher, der gennemgår mange ting. Andre her i tråden har taget meget af det op. Prøv at sætte dig selv i kundens sko, og så objektivt som mulig se om det var en webshop du selv vil handle på?

Side 6 ud af 6 (52 indlæg)