Jeg sad mange år i toppen for svensk børsnoteret selskab under wallenberg domineret bestyrelse. jeg kan forsikre om vi havde interne regler om hvad de enkelt måtte og ikke måtte og code of conduct der dækkede og sikrede en høj moral MEN jeg kan også garantere at vi i bestyrelse og direktion var dækket af ledelsesforsikring. Det skal dog med, at den jo ikke duer til noget, hvis man bevidst svindler, den er bare god til at gribe en hvis man "sover" i timen. Det kan være simple ting som slippe en regning på 1,5 Mio i gennem uden bestyrelses OK når ens max var 500.000 - missede 2 nuller i en lageropgørelse fra CFO og dermed indberettede totalt galt til skat- rene sjusk ting og overseelser. Den skilnede i høj grad mellem typen - SOV i timen og SVINDLEDE til egen fordel, og dækker jo ikke det sidstnævnte i forhold til svindleren. Vi brugte den aldrig i min tid, men den var helt standard. vh |
Tonny....jeg ved ikke hvad du er ude på........men meningen med mine holdninger er absolut ikke
at virke arrogant. Beklager da, hvis det opfattes på denne måde.
Det er bare mine erfaringer efter næsten 35 år i gamet.
Så kan du komme med dine forsikringer(op og ned med dem).
Hvad er disse værd i sidste ende..når det kommer til stykket?
Du har jo selv været ude i nogle tilfælde, hvor ingen forsikring dækker..ikke?
NB: Behøver jeg vel ikke at uddybe..har jo været fremme i offentligheden, og det ved du selv!
At en advokat kommer med sine teorier og en gang lærebogssnak..kan jeg ikke bruge til noget som
helst i praksis. Hvem mon der er virkelighedsfjern?
MvH
Peter