Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guide til opsætning af servere?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

 

Jeg har en server. jeg er interesseret i at vide hvor meget jeg kan køre fra den?

Kan jeg ha flg. servere kørende fra samme maskine?

Terminal server
Mail server
Web Server

Hvis nogle har en manual el. lign til opsætning af disse servere må i gerne melde ud :)

 

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 219
Fra  EDB-Eksperten Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du kan køre alle ting fra 1 server og guide kan google sikkert hjælpe med.

jeg ved dog ikke om jeg ville køre alle ting på en server men det kommer jo an på serveren :oP

Gratis hosting hos EDB Hosting. Linkkatalog www.Link-Eksperten.dk. Bærbare computere www.EDB-Eksperten.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Vilket styresystem ønsker du at bruge

Vilke programel af webserver,mailserver, terminalserver ønsker du bruge?

Ellers kan du bruge google til at finde manualerne..
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Når du siger server, mener du så hardwaren?

Hvis du gør, vil mulighederne for fornuftig afvikling af terminalserver, mailserver og webserver afhænge af specifikationerne på hardwaren. Og naturligvis hvilket operativsystem serveren kører.

Skal du have en Windows server til at køre mail, terminal server og webserver, vil en Small Business server ofte være den rigtige løsning.

Der findes også forskellige 3. parts software, som muliggør afvikling af nogenlunde samme funktioner, uden at installere terminal server, mailserver (Exchange mail) og webserver (IIS).

Skal du have det kørende som andet end test og "for sjov", vil jeg anbefale dig, at du konsulterer professionelle og får dem til at sætte det op. Der er rigtigt mange risici vedrørende IT-sikkerhed, som man skal være opmærksom på, når man sætter en mail- og webserver online, og på den måde gør den tilgængelig for alle udefra kommende.

Håber du kan bruge mit svar. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Joachim:
jeg ved dog ikke om jeg ville køre alle ting på en server men det kommer jo an på serveren :oP

Det er der nu mange millioner servere rundt om på kloden, der gør.

Microsoft Small Business servere har i mange år kunnet tilbyde blandt andet de tre features.

Du kan læse mere om Small Business Servere her

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.howtoforge.com/ er et godt sted at starte hvis du selv ønsker at opsætte det fra bunden og du køre linux :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ISPConfig er et hostingpanel, hvor du kan administrere din server (linux). På hjemmesiden kan du finde howtoforge guider til at installere din server.

Men du skal nok forvente nogle udfordringer, når du skal opdatere og vedligeholde din server.

Google er din ven, når du skal fejlsøge.

M.v.h.

Karsten

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Start med en Ubuntu desktop, og bare kør derud af.

Installere SFTP, PHP, Apache - og hvad da tilhører, og sæt serveren til at automatisk opdaterer så du kørende, se nogle guides på youtube.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:
ISPConfig er et hostingpanel, hvor du kan administrere din server (linux). På hjemmesiden kan du finde howtoforge guider til at installere din server.

Yep.... det er rigtigt godt og hvis man følger den vejledning der anbefales så kører det som smurt i olie.

Fra Bispebjerg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 240
Fra  RealMadridFan Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller man kunne bruge det hurtige valg - installere Microsoft Server 2008. Bagefter installerer du IIS hvor der er web server og mail server. :)

Tilbyder gratis hjælp til både offline og online marketing, skriv til mig!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)