Vi er hos Agera ved at drukne i opgaver vedrørende privatøkonomi. Det er rigtig mange, der efterspørger hjælp til selvangivelse - især i forbindelse med mindre virksomhedsdrift, forældrekøb men også almindelige lønmodtagere der skal have hjælp til befordring, pension mv.
Og så er jeg enige med de øvrige herrer: Du skal gå ind og gøre arbejdet for dem. Jeg tror ikke at folk gider at betale for guides, hvor de alligevel skal gøre arbejdet bagefter. De vil på den nemmest mulige måde bare have fikset det.
Jeg tænker at du skal tilbyde nogle pakker og faste priser. Dog kunne det være fedt også at kunne købe decideret rådgivning som supplement - altså noget med optimering af økonomi osv.
Du skal bare sørge for at huske på, at du henvender dig til i hvert fald to forskellige segmenter. Der er dels folk som simpelthen ikke forstår systemet og måske ikke har så mange midler. De ville gerne klare det selv, men kan ikke. Og så er der det andet segment, som er folk som nok selv har styr på hvordan man læser årsopgørelse osv., men simpelthen ikke gider / har tid. Du skal bare lige knække nødden, så du har noget at tilbyde til begge segmenter, hvis du altså gider.