Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der et marked for hjælp til privatpersoners selvangivelser?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg vil gerne høre jeres input til min forretningside.

Min ide er at hjælpe privatpersoner som har svært ved at finde ud af praktiske aspekter af deres privatøkonomi, specielt i forhold til skat (forskudsregistrering, kontrol af årsopgørelse mv). Konkret går mine tanker i retning af at lave et betalingssite, hvor man kan få vejledning i form af praktiske trin-for-trin vejledninger, video-eksempler hvor jeg i praksis udfører forskellige ting og forklarer hvad jeg gør, forklarer hvorfor det er vigtigt at forskudsregistrere mv. Nyhedsbreve hvor jeg husker folk på hvad de skal gøre hvornår...

F.eks. kunne et emne være hvordan man forskudsregistrerer på SKAT's tastselv. Her kunne jeg gennemgå de mest almindelige indkomster og fradrag.

Jeg har en faglig baggrund som understøtter konceptet.

Mit spørgsmål er nu:

Er der et marked for sådan en service?

Jeg har selv nemt ved at håndtere alle disse begreber og betjene de nødvendige online services og har derfor svært ved at vurdere om der er nok danskere der har tilstrækkeligt svært ved det samme, til at der kunne være en forretning i det? Jeg formoder ikke at der er en kæmpe forretning i det, men kunne jeg eks. få 5000 personer til at betale 200 kr om året for sådan en service?

Hvilke segmenter/typer kunne finde på at bruge sådan en service?

VH Mikael

Tilmeldt 15. Mar 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:10

Mit bud er at et betalingssite nok ikke er vejen frem. Dog tror jeg der findes et marked for den form for rådgivning. Bemærk bl.a. at der er opstået et relativt stort marked for private socialrådgivere. Det viser at selv folk med lave indkomster er villige til at betale for at blive hjulpet igennem bureaukratiet.

Så kort sagt: Ideen er god, men mediet skal nok overvejes.

Konge Links udarbejder din linkbuilding strategi, og opretter de links der giver dine konkurrenter baghjul på Google. 

Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:40

Hej Mikael

Jeg synes personligt at konceptet er forrygende og ganske glimrende, og ser tydeligt et potentiale. Især hvis målgruppen er kommende iværksættere, enkeltmandsvirksomheder eller virksomheder med få ansatte.

Jeg tror på potentialet i idéen og er overbevist om at du med den rette markedsføring vil kunne nå ud til flere end 5.000 "abonnenter".

Jeg tilskriver mig gerne et "abonnement", når jeg får taget mig sammen til at satse på koncept...

Hilsen

Daniel Ejsing

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48

Jeg tror de fleste af dem der ikke kan overskue en selvangivelse, nok vil søge en mere personlig hjælp.

Telefonsupport med f.eks. teamviewer kunne måske give lidt kunder, men en passiv løsning med videoguides tror jeg ikke nok på. Ofte er det nok manglende interesse/løst til at sætte sig ind i tingene, der gør de ikke kan overskue det. Og så rammer man dårligt med guides. 

Markedet er sikkert stort nok til en personlig service - en til at lave tingene. Selv min kontoruddannede søster skal have min stedfar til at lave hendes selvangivelse. Og hun har arbejdet i bogholderi i flere år.Hmm

mv.h.

Karsten

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 19:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er absolut behov for hjælp på det område. Jeg har selv tre cvr og har synes selvangivelsen er forfærdelig.

Men jeg skal ikke se videoer om det, jeg skal bare have det fikset. Det gør min revisor derfor. Jeg tror godt du kan få kunder men jeg vil istedet for abonnement anbefale at sælge to pakker. En med hjælp til selvhjælp og en hvor du fikser det hele.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 19:47

Er fuldstændig i hvad webanalytiker siger... For nogle år siden havde jeg bestemt været en potentiel kunde, men det havde også være, hvis jeg kunne få dig til at fikse det - desværre ikke hvis jeg skulle udarbejde den fra en video. Men god ide, det må jeg sige Yes

Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 19:56

Tak for svarene. Bare lige for at præcisere, så forestiller jeg mig ikke at jeg skal konkurrere med revisorerne om virksomhedsejerne.

Min hypotese er at der er mange privatpersoner med selv helt enkle økonomier der har svært ved at hitte ud af det med forskudsregistrering og årsopgørelser. Mit spørgsmål er om I tror det samme? Og ville man kunne lave det til en forretning?

Vh Mikael

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 20:24
Jeg sørger faktisk en til at hjælpe med min årsopgørelse og hjælp til min forskudsopgørelse. Du må gerne sende en pm hvis du vil hjælpe mig:)
Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 14:44

Vi er hos Agera ved at drukne i opgaver vedrørende privatøkonomi. Det er rigtig mange, der efterspørger hjælp til selvangivelse - især i forbindelse med mindre virksomhedsdrift, forældrekøb men også almindelige lønmodtagere der skal have hjælp til befordring, pension mv.

Og så er jeg enige med de øvrige herrer: Du skal gå ind og gøre arbejdet for dem. Jeg tror ikke at folk gider at betale for guides, hvor de alligevel skal gøre arbejdet bagefter. De vil på den nemmest mulige måde bare have fikset det.

Jeg tænker at du skal tilbyde nogle pakker og faste priser. Dog kunne det være fedt også at kunne købe decideret rådgivning som supplement - altså noget med optimering af økonomi osv.

Du skal bare sørge for at huske på, at du henvender dig til i hvert fald to forskellige segmenter. Der er dels folk som simpelthen ikke forstår systemet og måske ikke har så mange midler. De ville gerne klare det selv, men kan ikke. Og så er der det andet segment, som er folk som nok selv har styr på hvordan man læser årsopgørelse osv., men simpelthen ikke gider / har tid. Du skal bare lige knække nødden, så du har noget at tilbyde til begge segmenter, hvis du altså gider.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:37

Jeps - man skal lige gøre arbejdet for dem.

De private mangler i den grad en partner.

Jeg selv afviser et utal af kunder fordi jeg ikke rigtig føler jeg er nok inde i sagerne - jeg er desværre kun gearet til virksomheder.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)