Jeg står i den situation, at jeg og en partner lukkede et fælles I/S sidste år. Nu har har jeg så fået et brev, at der er rod i skatte-indberetningerne for en deltids ansat vi havde inden vi lukkede firmaet. Det viser sig, at vores I/S aldrig har været registreret som arbejdsgiver.
Så skat siger, at jeg skal gå ind på virk.dk og registrere virksomheden som arbejdsgiver og så indberette det manglende til Skat.
-jeg siger, at det kan jeg ikke, da cvr-nummeret er lukket og derfor ikke kan ændres.
Skat siger så, at jeg skal genåbne virksomheden og gøre det same.
Men ifølge E&S får jeg jo så et nyt cvr - og derfor vil det ikke hænge sammen med det gamle firma.
Nogen der har en anelse om, hvad der er at gøre her?
Jeg skal indberette a-skat og am-bidrag, men dette kan jeg ikke gøre, før virksomheden er registreret som arbejdsgiver hos E&S, og dette kan jeg ikke gøre før cvr-nummeret er genoprettet.
Men hvordan genopretter jeg?
Her står der, at jeg blot skal indsende startblanketten igen - men jeg ser ikke et felt hvor jeg angiver, hvilket cvr det er jeg vil genstarte?
http://www.startvaekst.dk/ekspertsvar/46519/2002
Og jeg har været i telefonisk kontakt med både skat og E&S, som på hver deres måde var totalt uvillige til at hjælpe med at finde en løsning - men jeg kan dog forstå på dem, at der ikke kan foretages nogen indberetninger, før alle ovenstående er gennemført.