Hej Hvad siger de forskellige søgemaskiner egentligt til gentagende brug af den samme tekst på den samme side? F.eks. kunne det være, at teksten stod som i denne tråd, hvordan ville søgemaskinerne opfatte dette? Ville de fange gentagelserne eller ville de ranke siden højere pga. gentagende brug af søgeord? Mvh. Hej Hvad siger de forskellige søgemaskiner egentligt til gentagende brug af den samme tekst på den samme side? F.eks. kunne det være, at teksten stod som i denne tråd, hvordan ville søgemaskinerne opfatte dette? Ville de fange gentagelserne eller ville de ranke siden højere pga. gentagende brug af søgeord? Mvh. |
SEO Gentagende brug af den samme tekst
- 1
Mvh Magnus Høegh
Ecolight - Salg af billige stikkontakter
Om de vil opdage det - er jeg i tvivl om (men mon ikke Google vil) Jeg vil sige at det du omtaler her tilhører Blackhat SEO Og selvom søgemaskinerne ikke vil opdage det, skal du tænke på at dine besøgende mister tiltro til din side, da det vil virke uproffesionelt at have gentagelser af flere linier på samme side. (dog vil jeg mene at en mindre sætning, godt må/kan gentages) |
Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard
|
Mvh Magnus Høegh
Hej Som udgangspunkt er det en dårlig ide, det du beskriver, søgemaskiner læser stylesheet, og et afsnit præsenteret med H5 koder er heller ikke smart, hvorfor kun gå halt ud på planken, hvis der alligevel skal toptunes, og i stedet skrive en korrekt tekst til søgemaskinerne indeholdende den tekst der skal til for at performe, med den rigtige keyword densitiy, og vise dine brugere det indhold du ønsker at vise dine brugere – altså cloake dine sites, succes raten er højere her, og når du vælger dette våben kender du jo allerede risikoen på forhånd - det kan være ud hurtigt - så aldrig på et hoveddomæne, men på et domæne du bare kan smide ud bagefter. Men den sorte Hat er kommet i brug her......... Med venlig hilsen Wesecureit René |
Mvh. |
Mvh Magnus Høegh
Hej De forskellige søgemaskiner har hver deres egen side sat op i en database som kun udvalgte IP adresser har adgang til ( spidere ) og derefter sorteres indgående kald efter navn og dirigeres hen til deres respektive sider, Google, MSN mv. brugerne får den almindelige side. Men det er forholdsvis vanskeligt at vedligeholde spider tabellerne, hvis man ikke har en person til den daglige vedligeholdelse. Det kræver, for det første en kodebase og hertil skal der hele tiden tilføjes nye spidere i takt med søgemaskinerne sætter flere spidere ind – i perioder er der 200 nye spidere på en dag – et godt eksempel da Live Search gik rigtigt ind sidste år væltede der nye spider adresser hele dagen lang - der skal checkes om der kommer nye og dette gøres ved at registrere de IP adresser der kommer og sammenligne med det der ligger i strengen på forespørgslen, dvs. i praksis, hvis du prøver at fake mit site med en IP f.eks. 81.92.154.187 og samtidig præsensenterer dig som f.eks. google bot – skal jeg checke IP en op og sammenligne med om det er en spider eller en fake forespørgsel før den registreres i IP databasen og samtidig sikre webstedet. Så hvis du skal starte og prøve cloaking så gør det i det små i starten og skriv et script der sorterer efter browssertyper og spidere ( Det kan laves på 4 kodelinier i Perl eller php ) ( det er ikke så sikkert ) men giver en forståelse af hvad der sker og så er det lettere at vedligeholde og når der er tid og sted skriv så en engine til denne process, eller køb en, problemet med købte og færdige programmer er at søgemaskinerne typisk også har købt det samme software og herved kender grundstrukturen i disse ( biblioteksnavne, filnavne, styringsfiler mv.– Det er derfor bedst at udvikle sit eget, som det kun er en selv der kender opbygningen af, men det kræver selvfølgelig et godt kendskab til programmering og måden funktionaliteten skal behandles på når den modtages. Jeg kan sige det kræver konstant udvikling, at have sådanne sites kørende, men det er til gengæld udfordrende og sjovt at arbejde med. Men husk køb et domænenavn du er ligeglad med og kan smide ud, hvis det bliver taget. Rigtig god fornøjelse med projektet. Med venlig hilsen Wesecureit René |
Tak skal du have Rene, for det fyldest gørende svar. Så er der i hvert fald noget at tænke over. Mvh. |
Mvh Magnus Høegh