Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Plagiering af koncept, produkter. Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har igennem længere tid måtte se på en konkurrente plagierer mit koncept og produkt - helt ned til mindste detalje.

Hvordan for jeg firmaet til at stoppe med denne umådeligt platte måde at køre forretning på?

Jeg ved godt at jeg burde tage det som et kompliment, at de synes om mit, og derfor vil lave det samme. Men nu er jeg træt af at se på det, det er gået helt over gevind!

Hvor går jeg hen, er der evt. nogen herinde som kan hjælpe mig?

EDIT: helt ned til at hvis jeg ændrer noget ved mit koncept, kan jeg forvente at det er ændret i firmaets koncept dagen efter!

//Anders

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 12:03
Hej.

Har du patent på dit produkt?

Tilmeldt 1. May 07
Skrevet kl. 12:09
Nej, ''findes'' ikke på mit produkt.

Jeg er bare godt træt af at blive plagieret helt ned til mindste detalje.

Skal jeg have fat i en advokat som kan skrive et ''afskrækningsbrev'' til firmaet, eller hvordan?

Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 12:16
En advokat får du nok ikke meget godt ud af. Hvis du ikke har patent på dit produkt, ja så kan gud og hver mand kopiere dit produkt.

Har du slet ikke beskyttet dit produkt med varemærke eller?

Og mig bekendt, så er det heller ikke muligt at tage patent på et koncept.

Men du kan da prøve at kontakte Patent og Varemærkestyrelsen. www.dkpto.dk og høre hvad deres mening er.

Tilmeldt 1. May 07
Skrevet kl. 12:21
Lad mig give et fiktivt eks.:

- ElGiganten sælger; Sony, Prosonic

- Det samme gør Fona.

------------------- altså de har samme produkter

- ElGiganten kalder deres tilbud ''knald-tilbud''

- Få dage efter kalder Fona deres tilbud ''knald-tilbud''

- ElGiganten tilbyder fri fragt til bopæl, eller for 238kr.

- Fona gør det samme få dage efter, også til 238kr.

----------------- Giver det nogen mening?

Det elgiganten har ''opfundet'' går Fona ind og tager?!

Findes der virkelig ikke noget man kan gøre mod sådanne svindel firmaer?

Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 12:24
Nu er jeg godt nok ikke ekspert på dette område, men nej, du kan efter min mening intet gøre. Du må bare sørge for at være bedre end dine konkurrenter og her tænker jeg på service.
Tilmeldt 1. May 07
Skrevet kl. 12:27
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 17:55
Hvis det bare er prisnedsættelser og tekstkopiering - tror jeg ikke der er så meget at gøre.

Kender da flere kæder der sætter prisen ned fordi konkurrenten kører med det til en lavere pris

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 17:47
Hey!

Det lyder måske hårdt, men den salgs falder nok ind under normal konkurrence. Måske den lidt skarpere af slagsen, men som du selv skriver skal du være lidt stolt, da din konkurrent åbenbart er sikker på de ting du gør er de rigtige. Hvis ikke du kan tilbyde nogle ting sm din konkurrent ikke kan, er det svært, men som der også er foreslået må du skille dig ud ved at yde en bedre service eller andet.

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 21:33
Jeg er helt enig med Rasmus Toustrup: Det er bare almindelig konkurrence... jeg vil dog også betegne den, som den mere irriterende af slagsen.

Der må simpelthen være et eller andet, som du kan gøre, hvor din konkurrent står af. Måske er vedkommende ikke medlem af Amino, og så synes jeg, at du skal smide os nogle flere oplysninger om dit firma - så er jeg sikker på, at der står flere tusinder Amino''er klar til at komme med gode idéer og endda hjælpe dig

Skulle din konkurrent være med her på Amino, så finder du i hvert fald hurtigt ud af det.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)