Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En bank for iværksættere?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Jeg følger med stor interesse banksektoren.

I den forbindelse vil jeg gerne høre din mening om, hvordan den perfekte bank skal se ud for iværksættere?

  • Hvilke produkter skal bankerne tilbyde?
  • Hvordan skal banken agere ift. nuværende banker?
  • Egne erfaringer, hvor du kan se plads til forbedringer?
  • Osv.
Tænk kreativt. Rammerne er frie! Jeg håber, at du vil bidrage til debatten, og nogle banker lytter med.

De bedste hilsner
Kim

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Udfordringen er vel generelt at det er svært at låne penge til sine ideer fordi bankerne er forsigtige.

Men ellers drejer det sig om at man via banken kan klare et revisortjek. Kommer du op i lidt større virksomheder skal der være en godkendelsesprocedure i fht. betalinger. Dvs. det er ikke samme person som kan sætte regninger til betaling som rent faktisk også kan godkende betalingen. Det skal være to personer. Det er lidt omstændigt men man skal have muligheden for at sætte "godkendelse" op.

Nicolai

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du vil er at bankerne skal tage større risiko!

Det ved jeg ikke vil ske! I dag kan du sagtens låne penge til iværksætteri. Du skal bare kende din værdi. Det er nok der problemet ligger.

Hvis du vil gøre en forskel, skal du oprette en side som MyC4, hvor vi alle kan investere i iværksættere. Se det var en meget bedre ide!

Så kan personer der vil smide penge væk gøre det på danske iværksættere istedet for MyC4!

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, banker er altså ikke sat i verden til at investere i risikofyldte projekter, det er derfor der findes et marked for angels og VCs.

Hvorfor skulle banker egentlig give lån til disse iværksættere?
- Der er KÆMPE risiko på disse investeringer (Hvis jeg husker ret, regner angels kun at tjene penge på 5-10% af deres investering, og de overtager altså en ret stor andel af dit firma for at tage denne risiko)

- De yder LÅN og tager derfor ikke procenter af virksomheden, så de får ikke del af "upsiden" hvis det går godt - men bare deres rente, og hvis det går dårligt så betaler de hele gildet?

mvh
Janus



Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

For at sige det på en anden måde:

Ville jeg virkelig sætte mine penge i en bank der yder lån til ideer?
Måske, ja, men det ville kræve at jeg fik en kæmpe rente på mit indlån, for risikoen de tager med mine penge er jo så meget højere end når de investeres i huse, biler osv. som man nogenlunde kan beregne risikoen på.
Men nok: Nej - jeg sætter penge i banken for at sikre mig jeg også har dem i morgen og at de helst ikke er blevet mindre værd end inflationen

Hvis du vil tjekke en bank ud som nok er det tætteste vi havde på en "iværksætter bank" i danmark, så kig på roskilde bank :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres kommentarer.
Helt enig - bankerne er ikke = risikovillig kapital!

Tilbage til trådens start :) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)