"Tabs" kan stadig være utrolig effektive i forbindelse med f.eks. annoncering,
Taler vi annoncering, så er jeg naturligvis enig i at segmentere det op på forskellige landingpages alt efter hvad strategi man kører på sin traffik og til sine landingpages. Alt andet ville være fjollet, hvis man bruger penge på målrettet annoncering fx via søgeord.
Nu bliver jeg upopulær, men drop de tabs, de bliver ikke set længere og hvis Facebook fortsætter i samme stil, så skal du lave det hele om igen indenfor 3-6 mdr.
Koncentrer dig om at være aktiv med dine brugere i stedet for, stil jævnligt spørgsmål, smid links, post billeder ... hvad som helst.
Tab's har fået en mindre rolle i forhold til tidligere, men ifølge mig er det stadig en god idé at have... Som Kasper nævner er det optimalt i forhold til facebook annoncer :)
Tab's har fået en mindre rolle i forhold til tidligere, men ifølge mig er det stadig en god idé at have... Som Kasper nævner er det optimalt i forhold til facebook annoncer :)
Jamen, selvfølgelig skal man have det hvis man kører annoncer, men nu tænker jeg sådan lidt mere generelt. Det skader ikke at have tabs, men hvis man skal betale 300-1500 kr. pr. side hver gang Facebook vælger at lave noget om, og man ikke kører Facebook annoncer, så ville jeg personligt vælge at smide de penge et andet sted.
Men, igen, det er en ting man nok bare skal vurdere for hver kunde man får ind, afdække deres behov og skræddersy en løsning til dem - med eller uden tabs ;)
Taler vi annoncering, så er jeg naturligvis enig i at segmentere det op på forskellige landingpages alt efter hvad strategi man kører på sin traffik og til sine landingpages. Alt andet ville være fjollet, hvis man bruger penge på målrettet annoncering fx via søgeord.
Skal man specificere det helt ud kan man jo i bund og grund sige, at hvis man kører en markedsføringsstrategi, der går efter AIDA princippet, så er det jo klart at landingpagen skal forløse "i/d" - Gør man ikke det, så er konverteringen/effekten logisk nok i bund. - Men kan man det stadig med sin coverside, så er en separat landingpage ikke nødvendig. - Så igen helt afhængig af hvad man laver i sin markedsføring.
Jamen, selvfølgelig skal man have det hvis man kører annoncer, men nu tænker jeg sådan lidt mere generelt. Det skader ikke at have tabs, men hvis man skal betale 300-1500 kr. pr. side hver gang Facebook vælger at lave noget om, og man ikke kører Facebook annoncer, så ville jeg personligt vælge at smide de penge et andet sted.
Men, igen, det er en ting man nok bare skal vurdere for hver kunde man får ind, afdække deres behov og skræddersy en løsning til dem - med eller uden tabs ;)
Jeg synes at du får det til at lyde som om at facebook hele tiden lave størrelsen om på tabs. De har gjort det nu, men det er jo ikke noget vi tidligere har set :)
Jeg synes at du får det til at lyde som om at facebook hele tiden lave størrelsen om på tabs. De har gjort det nu, men det er jo ikke noget vi tidligere har set :)
Det har vi nu nu Alexander ;)
Men det er et stykke tid siden nu. De lavede bla. større ændringer på format og skaleringsteknik, hvilket udmundede i 1:3 princippet for optimal skalering på profilbillederne for at minimere loadtider mv.
Men det er et stykke tid siden nu. De lavede bla. større ændringer på format og skaleringsteknik, hvilket udmundede i 1:3 princippet for optimal skalering på profilbillederne for at minimere loadtider mv.
Foruden SSL, som de rullede ud i Oktober sidste år?
Halvdelen af danske facebook sider er stadig ikke opdateret til SSL kravene, så her så vi jo pludselig at en ekstrem stor del facebook sider ikke kunne vises, fordi de ikke havde SSL på deres servere, eller deres bureauer ikke havde på deres klientservere.
Der har skam været massere af opdateringer hele vejen rundt fra Facebook også på apps.