Jeg har lige opstartet en ny virksomhed og er interesseret i at høre hvordan det forholder sig med køb af brugte ting. Jeg er godt klar over der ikke er moms på når man køber brugt, MEN: Hvis jeg nu eks. får en aftale i hus på 10.000 eks moms. kan jeg så købe udstyr af mig selv for de 10.000 til virksomheden (da jeg jo allerede har købt en masse inden start) Hvad skal der til? JEg ved godt jeg ikke kan købe en blyant for 1000 kr., så hvis jeg finder en tilsvarende vare på nettet og tager ca. samme pris for den, er det så okay? Det er self. smart hvis man kan gøre det på denne måde, og købe ting i stedet for at skulle trække pengene ud og betale skat, men i bund og grund er jeg bare interesseret i at have noget inventar i virksomheden. Når det så er sagt er mit næste spg. self. hvordan jeg kommer af med det igen? Hvis jeg eks. køber et stativ til 500 kr. af mig selv.. hvordan gør jeg så ved salg (lad os sige jeg sælger den for 200 kr)? og sidst men ikke mindst, hvis nu stativet går i stykker..? På forhånd tak... Jeg er helt grøn, så alt hjælp kan bruges... |
Hos Saxis har du flere muligheder for at gøre en god investering, køb en allerede eksisterende virksomhed.