Jeg stod i går og kiggede på et par ton pressede (Olien var presset fra) raps-frø. Dette "affald" lå i en container, som et biogasanlæg afhenter. Jeg mener at kunne huske at raps er et udemærket alternativ i pillefyr og jeg søger derfor en person med en presse ala: Billede gerne med noget knowhow omkring presseteknik. Jo mere hjælp jo større del af kagen bliver der til personen eller virksomheden. - Jeg har ikke noget der ligner et præcis tal for mængden, men et slag på tasken er 50 til 100 ton pr uge - grundet sesson og en udvidelse på raps-olie-fabrikken er under vejs. Hammermøllen hører til i et andet forsøg, hvor majs indgår i forskellige variationer. Inden landmændene pløjer det hele ned, ville jeg gerne have et par ton til at lave til piller. Endnu engang har jeg brug for hjælp udefra, jo mere jo bedre. Jeg ringer gerne ud, og tager også gerne telefonen fra dig der er med på et par forsøg, for at se om det er muligt at lave disse piller til en fornuftig penge. Ring, skriv dit mobilnr her eller sms dit nummer til mig på 42148716. Jeg tager altid telefonen, dog helst efter kl 16. Tak til alle der kan hjælpe. Dennis |
Hammermølle, Pillepresse og knowhow søges.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)