Hej Aminoer, Jeg startede i 2003 en fanhjemmeside op for musikeren Allan Olsen. Den er nu blevet lanceret i en ny udgave, og jeg vil gerne have lidt kommentarer omkring design og brugervenlighed. Hvordan kan den forbedres? Er der nogle ting, som mangler? |
www.allanolsenjam.dk
Din side er simpel, og dejlig overskuelig - men vi savner lidt "allan olsen" i banneret samt et billede af selv samme på forsiden. Derudover finder vi det unødvendigt med links til validerende XHTML, CSS osv. :) - almindelige brugere forstår alligevel ikke, hvad det betyder. Håber du kan bruge det til noget... Mvh. Kasper Christjansen og Mads Agersten |
www.nfdesign.dk
Nu høre jeg ikke Allan Olsen, så jeg ved ikke, hvilken musik han laver, eller hvad han synger om. Men kunne man ikke forestille sig, at man lå et farveskema ind over siden (der måske stemmede overens med hans musik?), samt inddelte den i nogle bokse/tabeller (i hvert fald tydeliggøre at det er inddelt), evt. med mere udsmykning end nu (dvs. den udsmykning der ikke er der). Lidt idéer; en guitar (evt. allan) i tobbanneret, baggrundsfarve (evt. tapet), hovedindhold-baggrundsfarve, mere variation i typografi osv osv... Håber du kunne bruge det til noget ;) |
Mvh, Marc Falk
jeg har glædet mig til, at din side kom op - jeg kan bare ikke åbne PDF''erne? "No input file specified." Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Tak for jeres gode kommentarer. Ja, jeg må indrømme, at jeg ikke er nogen grafisk ørn, så det var lige hvad jeg selv kunne formå at få sat op! :-) I den forbindelse vil jeg da meget gerne opfordre til, at hvis der sidder en grafiker "derude", som har lyst til at lave et flot topbanner, og evt. et nyt banner i højre side, så vil det være meget velkomment, og det vil selvfølgelig blive nævnt på siden, hvem der har leveret... Et farveskema, der passer til hans musik... hmmm... ja, det er jo et godt spørgsmål, hvordan det skal være...? Som tekniker er det jo ikke noget jeg har det store begreb om! Men som jeg forstår det, så vil du mere eller mindre have lavet hele siden om. Kan du give nogle referencer på nettet, som du tror jeg ville kunne lære af? Igen fordi jeg er tekniker, så satte jeg valideringen af XHTML og CSS på siden... men også for at få lidt ekstra grafisk (ja, det er et sørgeligt argument, men jeg er god tilat spille guitar samt det tekniske! ![]() Peter--> Kan du ikke åbne pdf''erne? Er der andre, som oplever det problem? Det virker nemlig fint hos mig.... PS. Der er i øvrigt lige lagt en ny melodi ind på siden... Stille Morgen! |
jeg kan godt åbne :-) Kan du ikke lægge det studio billede ind i bannert til venstre og som teksten ved siden af ? Så kan man se "giraffen" fra start og hele tiden :-) |
Anne Fogel - smykker med mod
Hej Anne, Det lyder godt, at det virker hos dig. Jeg kan også se på statistikken, at der er andre som har kunnet åbne. Men det kan være, at der er et problem med kompatibilitet... Nu ved jeg jo, at Peter sværger til IBM... det er sgu nok derfor... ![]() Studiofotoet i topbanneret... haha... så kan han "overvåge" alle dem, som prøver at lære at spille hans sange! ![]() |
Hej M Hvis der ikke er andre der gider at hjælpe dig, så gør jeg det gerne, men jeg er ikke prof vel :-) send mig en mail med hvad jeg skal gøre for dig størr evt. banner og billeder. |
Anne Fogel - smykker med mod
Hej Anne, Tusind tak for dit tilbud, det vil jeg gerne benytte mig af. Du får en mail snarligst! ![]() Peter ringede mig op, og det var fordi han anvender Firefox, og jeg havde lavet en fejl, så Firefox ikke kunne forstå hvad det var jeg ville have den til. Heldigvis var Peter også lige manden for at rette det til, så nu skulle alting køre på skinner. Jeg har lovet at give ham min største ros - so here it comes: Peter, du er gud! Superman go home!!! ![]() Er der andre, som oplever fejl eller opdager fejl i kodningen, så giv endelig besked - så kan det nemlig blive rettet til, så det i hvert fald ikke er tekniske barrierer man møder på hjemmesiden. |
Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!