Tror lige at jeg vil sende et praj til Google og spørge om ikke de burde se på den sag. Det kan ikke være rigtigt at ålen skal behandles anerledes end andre svømmende dyr! ;-)
I mellemtiden må vi hellere holde os til små bogstaver, men der er jo også en fin skik i URLs.
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Set fra et søgemaskine-optimerings-synspunkt er det selvfølgelig mest optimalt at URLen er så tæt på titlen som muligt, men personligt er jeg af den mening at en URL skal kunne indtastes på ethvert keyboard - også uden danske taster. Den hurtige vil så sige "du kan jo bare bruge %XX" encodingen, men det ser frygteligt ud i mine øjne :-)
Jeg er altså personligt af den mening at ae oe aa er den rette vej at gå i skrivende stund, når det kommer til danske bogstaver i URLs :-)
Jeg er selvfølgelig helt enig i både fordele og ulemper. Desværre er der ikke i dag en rigtig god løsning med det bedste fra begge sider, så vi står tilbage med et valg, som man må foretage alt efter sin situation og hvad man foretrækker.
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.