|
i wp til at få urls med postens titel. Det ser fint ud medmindre der altså er æøå i navnet. Så bliver url fyldt med %c3%a6%c3%b og lignende. Kan man få et plugin der omskriver æ,ø,å il ae, oe, aa eller et plugin hvor man selv manuelt angiver hvilken url hver post skal have ? Det ser ud til at demib.dk bruger nr. to af ovenstående. |
Wordpress: Custom url til posts ?
|
Hejsa Har selv samme problem på www.larsbachmann.dk så jeg er med på en lytter, hvis der er nogen der kender et plugin til wordpress der kan løse dettte problem? |
|
I højre side når du skriver en post er der noget der hedder Post Slug. Her kan du manuelt angive navnet på url |
|
En anden løsningen er plugin Slugger Den ændrer æøå automatisk. |
|
Hej igen Takker, har selv lige fundet det plugin fra Neurox der hedder slugger. Det fungere bare. |
|
|
|
For en god ordens skyld skal jeg lige sige at jeg ikke er ovenstående profil, "saustrup". Gad vide hvem det er? Skriver egentlig bare for at gøre opmærksom på at man også kan vælge at være med på noderne og beholde den mærkelige slug, som Wordpress foreslår for æøå. Hvorfor det? Man kunne gætte på at det i fremtiden ikke giver problemer med den type æøå i urls. Det er mit bedste gæt blandt andet fordi:
Altså, jeg vil ikke gå så langt som til at anbefale det endnu, men jeg vil anbefale at man overvejer det. Det værste der kan ske er jo at man lige må lave en ekstra version af sit link som redirecter (301!) til den "besværlige" URL. Hilsen Anders SauGstrup :-) |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
|
Hvis man bruger Slugger, skal man også lige tænke over, at du ikke kan bruge Wordpress' indbyggede slug-name funktion..... (i hvert fald ikke i den version jeg har ;-) ) |
|
Hej SauGstrup :-) WordPress understøtter ganske rigtigt ÆØÅ i URLs... eller.. næsten da. I mit setup (PHP5/WP25/Apache2/UTF8) oversætter den konsekvent "å" til "a" - og det hjælper jo nok ikke på søgemaskineoptimeringen :-) Fejlen ligger iøvrigt i remove_accents() funktionen. mvh. HC (som jeg ville hedde, hvis det her board understøttede brugernavne på under 3 bogstaver) |
Bliv gratis medlem