Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS ????

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er nærmest som om man per se skal have et holdingselskab hvis man vil se ud som om man er lidt ved musikken. Lad nu være med at prakke folk alt muligt på vedr. holdingselskaber. Det begrænser ikke risikoen i opstartsfasen men medfører derimod yderligere omkostninger til revison mv.

Hvis du gerne vil operere i en selskabsform så start met et ApS og en indskudskapital på de 80K. Jeg tvivler på at du slipper for yderligere personlig hæftelse hvis du har behov for ekstern kapital men du kan jo selvfølgelig prøve.

Begynder du efterfølgende at tjene kassen på dit nye projekt sådan som vi alle håber kan du uden skattemæssige problemer sætte en holdingstruktur op hvis du vurderer at der er behov for det.

Og så lige en sidste ting, med mindre reglerne er ændret siden jeg fraflyttede DK så mener jeg faktisk at tab på unoterede aktier/anparter er fradragsberettigede i den personlige indkomst (dvs. også i lønindkomst) og ikke bare i kapitalindkomsten. Er reglerne ændret?

/Banditten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Banditten:
Og så lige en sidste ting, med mindre reglerne er ændret siden jeg fraflyttede DK så mener jeg faktisk at tab på unoterede aktier/anparter er fradragsberettigede i den personlige indkomst (dvs. også i lønindkomst) og ikke bare i kapitalindkomsten. Er reglerne ændret?

nærmeste forklaring ligger her - der er fradrag først i aktienindkomst, og kan det ikke indeholdes i den, i anden indkomst - men i princippet er det jo som aktieindkomst % mæssigt - ex jo ikke i AM bidrag og topskat (som jeg har forstået det):

Tab på unoterede aktier

Tab ved salg af unoterede aktier fratrækkes i aktieindkomsten. Bliver aktieindkomsten negativ, beregnes en negativ aktieskat, som modregnes i aktionærens slutskat af anden indkomst. Kan den negative aktieskat ikke indeholdes i slutskatten af anden indkomst, overføres uudnyttede beløb til modregning i en eventuel samlevende ægtefælles slutskat. Er der stadig uudnyttet negativ aktieskat, fremføres den negative aktieskat – uden tidsbegrænsning – til et senere indkomstår.

Den negative aktieskat beregnes som 28 % af tab op til 48.300 kr. (2010 og 2011) og 42 % af tab derover. For ægtefæller gælder dobbelt bundgrænse, dvs. 28 % af tab op til 96.600 kr. (2010 og 2011) og 42 % af tab derover.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)