Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS ????

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære bruger,

Jeg er ved at starte et virksomhed op men er godt nok i tvivl og det skal være en enkelmandsvirksomhed eller en ApS.

Vedr. ApS har jeg læst mig frem til, at da skal indskydes 80.000kr I selskabet men hvad gøre men hvis men ikke har de penge? Og hvad sker der hvis man indskyder de 80 og men lukker virksomsomhen igen kan man trækket pengene ud igen?

Lidt hjælp vil være rigtig dejligt.

Med venlig hilsen
Dritoni
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der kan være nogle fordele for dig at starte et ApS i det du således kan starte et holding selskab, som du kan bruge til at føre dit overskud op i, men det er korrekt at du skal starte ud med 80.000kr.

Hvis f.eks. du vælger at lukke firmaet igen efter 4 måneder hvor der står 50.000kr tilbage i selskabet, så ryger disse penge retur til ejerne (ejeren) hvilket vil være dig.

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Dritoni:
Kære bruger,

Vedr. ApS har jeg læst mig frem til, at da skal indskydes 80.000kr I selskabet men hvad gøre men hvis men ikke har de penge? 

Det behøver ikke at være i form af penge, men kan også være firmabil, varelager eller andet.

Vh

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kig på, hvad er dit kapitalbehov for at starte.

Er der fornuft i at "låse" din investering til maks. risiko 80.000 kr. (Aps). Hvis du skal ud at låne pengene i banken, skal du nok ikke forvente et lån uden personlig hæftelse. Hvad er et Aps værd, hvis du stadig hæfter for lånet.

Holding er kun brugbart, hvis du vil overføre penge fra et selskab til et andet. Mange tror fejlagtigt det er vejen frem, hvis man vil hæve overskud til privat brug.

Fremad sigtet er det en god idé at begrænse hæftelsen, ved at stifte i selskabsform, men hvis du er i tvivl om du stadig er selvstændig om et år, og du ikke har de store stiftelsesomkostninger, kunne enkeltmandvirksomhed måske være attraktivt, da du vil have mulighed for at ændre til ApS senere, uden at bløde i skat.

m.v.h.

Karsten

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karsten,

Jeg er ikke så meget til enkelmandsvirksomhed da jeg ikke vil risikere at miste alt.

Derfor tænker jeg på en ApS og mit problem er ikke de 80 jeg skal indskyde men om jeg kan får dem igen hvis jeg lukker min virksomhed og hvordan kan jeg disponere over dem ? Er de bare låst eller ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

De 80 t skal stå som ApS kapital og ideen er, at de skal være en slags lille sikkerhed for at den værdi som minimum er i et ApS i forhold til samarbejdsparter. Hvis du lukker uden at ha tabt penge, så kan du tage dine 80 t ud igen uden skattetræk, da du jo har skattet af dem allerede - og samme jo hvis du skaber gode overskud.

Hvis du lukker, efter at have tabt ialt f.eks. 90 t kr ja så er de 80 t kr jo borte sammen med 10 t andre og dermed tabt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var en fin svar.

Men hvad mener du med " at jeg kan trækket dem uden skattetræk, da jeg har skattet dem" og kan du anbefalde enkelmandsvirksomhed? Eller hvordan ser du på det?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Cookie skriver. Det kommer an på hvad du gør med pengene (din anparts kapital).

Pengene er indskud som "sikkerhed". det er selskabets drift der vil afgøre hvad du får ud igen, og om du skal betale skat af pengene, hvis du stopper.

Har du 80.000 og en god idé, så kom igang. Hvis det går helt galt må du tage fat i Bryan og få hjælp.

m.v.h.

Karsten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Dritoni:
Men hvad mener du med " at jeg kan trækket dem uden skattetræk, da jeg har skattet dem" og kan du anbefalde enkelmandsvirksomhed? Eller hvordan ser du på det?

De 80.000 kr kommer jo fra dig som person, da du ikke har virksomhed idag, og det kommer jo fra penge du har tjent, betalt skat af og nu har opsparet (nå ja - ikke opsparet men HVIS du skal indskyde dem så skal du jo ha opsparet dem eller låne dem og i alle fald er det penge som er beskattede.)

Når de således er beskattede, så kan du få dem igen uden skat hvis du lukker eller på anden vis via indtægt kan frigøre dem.

Da du selv har skrevet, at du ikke vil risikere at hæfte personligt for alt hvad der måtte kunne gå galt, så er dit alternativ som enkeltperson - lige netop et ApS til 80.000 i stiftelseskapital

Se på de 80.000 kr på samme måde som hvis du havde for 80.000 kr aktier i Novo eller Nordea - der kunne du også sælge dem for 80.000 kr uden skat - og hvis du taber i værdi på dem, kan du trække tabet fra i kapitalindkomst - OG hvis du tjener på dem (aktien stiger = ligesom værdien gør hvis du laver gode resultatet i dit ApS) så skal du kun betale skat af stigningen på de 80.000 kr - Selve de 80.000 kr er bare et indskud der står som sikkerhed for din omverden der handler med dig som ApS

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Mar 12
Indlæg ialt: 54
Fra  FÜRST Advokatfirma Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du er velkommen til at ringe til mig på 30863023, så kan vi drøfte sagen igennem.

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)