|
Hej. Jeg er selvstændig bogholder. Mistede min største kunde for nyligt, og har nu kun 2 mindre tilbage. Jeg ved, det bliver temmeligt svært at finde kunder til de manglende timer, så jeg har søgt en deltids kontorjob. Jeg har været til samtale, og er nu rent faktisk blevet tilbudt jobbet, og det vil jo være dumt at takke nej til, i disse krisetider, selvom jeg ikke er helt vild med at miste min frihed, som selvstændig. Mit spørgsmål er så, skal jeg nødvendigvis lukke firmaet helt ned, når jeg ikke kommer til at omsætte for mere end kr. 50.000,- årligt, eller er det noget, man selv bestemmer, om man vil? Og hvad findes der af gode argumenter overfor en arbejdsgiver, som taler for, at han skulle ansætte mig, som selvstændig, så han bliver min kunde i stedet? Lønnen er ikke et parameter, selv ved at gange timelønnen med f.eks. 1.40, kommer den ikke i nærheden af, hvad jeg får som selvstændig i dag.... Er der andre ting, jeg skal vide/huske på, i det hele taget, i denne sag? Hilsen Tine |
Tine:Mit spørgsmål er så, skal jeg nødvendigvis lukke firmaet helt ned, når jeg ikke kommer til at omsætte for mere end kr. 50.000,- årligt, eller er det noget, man selv bestemmer, om man vil?
Nej - det er der ikke krav om.
/Henrik
Bliv gratis medlem