Jeg har for et par år siden udviklet en lille nem og billig persontæller, der kan registrere hvor mange der passerer gennem en dør, fx en butik. Jeg har solgt den på nettet og drevet kunder ind på sitet www.footcount.dk via Google adwords. Det er et niche produkt så det vælter ikke ind med besøgende men jeg har da en CTR på 3,5 % i snit og 12% for en enkelt ord ”persontæller”. Jeg har en adwords placering på ca 2,7 og betaler under 4 kr per klik. Antallet af klik er lavt men har ligget ret stabilt det sidste år, mens salget er dalet drastisk. Jeg har dog kun kørt adwords rettet mod DK Så jeg må til at skrue på nogle andre knapper! Men jeg ved ikke rigtig hvad vej jeg skal gå. Jeg kunne skrue op for adwords , men tvivler på det vil hjælpe. I stedet har jeg lavet et nyt design af selve tælleren og lagt nyt billede på siden og lavet et lille forsøg men en intro video ( den er jeg ikke så stolt af) Skal jeg lave om på design af min side ? Skal jeg lave en ren Footcount side uden Barometret? I så fald vil jeg lave den på svensk også. Skal der mere forklaring text ? Mere call to action? Jeg har ikke nogen shop-funktion/betalingsløsning og har ikke villet ofre det til bare et produkt, men ville det hjælpe? Kort sagt - jeg får mulige kunder ind i butikken men de køber ikke. Hvilke knapper synes du jeg skal skrue på? /Peter |
Først: street creds for at opfinde sit eget produkt, det sgu sejt!
Nå det så er sagt, så ved jeg ikke hvilken indgangsvinkel du selv har til det: vil du forbedre din adwords kampagne, prøve traditionel seo, forbedre din side eller måske produkt??
Mit input er nok at du skal kigge på produkt. Dit produkt koster 3500, hvilket er relativt meget for at få at vide hvor mange der går ind i ens butik. Min gamle chef (købmandsejer) ville hellere sætte et kryds på et papir end at betale den sum ;)
Men det er jo nok også fordi den ikke kan andet? Har du overvejet at udvide dens muligheder? Nu ved jeg ikke hvor sej du er rent programmeringsmæssigt, men hvis den nu havde forbindelse til nettet eller et usb stik i siden hvor den smed alle dataene hen, så kunne du lave brugeradgang til din hjemmeside hvor ens data bliver vist i grafer ala Analytics.
At få at vide der er gået 10000 mennesker ind af døren det sidste år er måske ikke så relevant for nogen, men hvilket tidspunkt på dagen kommer de? Hvilke ugedage? Måneder? Hvor lang tid er de i butikken? osv. osv. Vis det med store tal på grafer, så man rent faktisk kan bruge det til mere end bare et anonymt tal, så kan det være flere kan se idéen i det.
Nu kender jeg ikke dit produkt, eller kunder, så har antaget diverse ting, men håber du kan bruge det til noget!