Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til fakturering - er blevet taget for hårdt !! af advokaten

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Shh Aps Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er kommet noget i klemme, håber i har et par gode bud på hvordan jeg skal håndtere nedennævnte

situation:

Jeg henvender mig til et advokatfirma idet jeg er blevet sagsøgt af et udlejningsfirma.Jeg sender stævning og tilhørende bilag - til vurdering af sagen.

Advokaten læser (ca. 10 sider) og skriver til retten om udsættelse idet sagen skal forberedes.

Der afholdes et møde af 1 times varighed.

Der laves et skriv til retten om udsættelse idet jeg pågår en dialog med dem der har sagsøgt mig (prøver selv at lave et forlig)..

Vedkommende der har set på sagen er fulmægtig - hvis det har indflydelse.

Regning for denne opgave 10000.- + moms er det prisen ?? (der er selvsagt ingen specification af tidsforbruget på fakturaen)

Med håbet om at nogle af jer har nogle gode indspark (har ikke tænkt mig at lægge sag an - det har jeg vist ikke råd til...)

Ha` en rigtig god dag - Rasmus

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:04

Jeg betaler Kr. 2.250,00 pr. time.

Så ja det er ca prisen for opgaven.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 16:08

Tja... Hvis I ikke har aftalt prisen inden, så sidder du selvfølgelig med en dårlig sag. Hvis det er hvad han plejer at tage for det arbejde der er udført, så vil jeg bare foreslå at betale, hvor bittert det end måtte være.

Men har advokaten evt. med det samme medregnet den forberedelse til en retssag der måtte komme?

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:08

Hej Rasmus

du kan altid anmode om at få en opgørelse af tidsforbruget og hvordan der fremkommer.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 16:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er du almindelig forbruger skal advokaten af sig selv oplyse dig skriftligt om, hvad det koster at få løst en bestemt opgave hos advokaten. Du skal også have besked om de vigtigste elementer, som indgår i den rådgivning, han vil give dig. Hvis det ikke er muligt at oplyse prisen, skal advokaten oplyse dig om, hvordan salæret vil blive beregnet. Advokaten skal også fortælle dig om eventuelle forventede udlæg, f.eks. afgifter til det offentlige.

Er du erhvervsdrivende skal advokaten oplyse hvad det koster, hvis du som kunde beder ham om det.

Det er de etiske regler som Advokatrådet har fastsat, og strider din sag mod dette kan du klage over advokaten.

Hvis du i virkeligheden spørger om salæret er dyrt eller billigt, - så er det ihvertfald ikke opsigtsvækkende dyrt efter mine erfaringer.

Livet er ikke sort/hvidt - og selvom man naturligvis ikke skal finde sig i alt, så er det altså meget bedre at finde løsningen gennem dialog direkte mellem parterne, - og kan man ikke nå til enighed så skal man kende de økonomiske konsekvenser ved at forfølge sagen - dvs. spørge advokaten om prisen.

Selvom man er stævnet kan man sagtens møde på egne vegne i Retten uden en advokat, hvis man mener det er oplagt at man har ret. Hvis man er ude i nogle spidsfindigheder og gråzoner, - ja så koster det selvfølgelig på timeforbruget hos Advokaten. Her skal man huske, at selvom man vinder får man ikke nødvendigvis alle sine omkostninger dækket.

Så husk, - at spørge dig selv om hvor meget du vil give for at få ret. Gratis er det nemlig ikke :)

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Shh Aps Skrevet kl. 16:52

Hej Tak for alle de gode svar,,

Jeg skal vist bare finde mig i det - omvendt er jeg bare så vred,  fordi det under ingen omstændigheder

kan tage så lang tid som der er faktureret for... jeg går ud fra at både læse og skrivefærdigheder er ok

på kandidat niv.. ?

End Of File

Rasmus

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Rasmus-R:

Jeg henvender mig til et advokatfirma idet jeg er blevet sagsøgt af et udlejningsfirma.Jeg sender stævning og tilhørende bilag - til vurdering af sagen.

Advokaten læser (ca. 10 sider) og skriver til retten om udsættelse idet sagen skal forberedes.

2 timer, heri er indregnet forberedelse til møde.

Rasmus-R:

1 time

Rasmus-R:

Der laves et skriv til retten om udsættelse idet jeg pågår en dialog med dem der har sagsøgt mig (prøver selv at lave et forlig)..

1 time

Rasmus-R:

Regning for denne opgave 10000.- + moms

4 timer á 2.500 kr. = 10.000 kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:34

Jeg synes helt som Martin, at det virker som om prisen er OK. Det er ikke sten sikkert at det faktisk har taget præcis det tidsforløb, men der regnes generelt i hele timer og prisen 2.500 i timen er helt naturligt for et advokatkontor. Det skal jo dække mere end selve advokatlønnen. Der findes jurister der arbejder lidt billigere, og generelt kan man altid få en tidsspecifikation der viser hvordan de er kommet frem til beløbet. Som med så meget andet, er det klogt at spørge så meget som muligt til pris, lige fra starten - men her ser det i alle fald OK ud

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 01:48

Syntes heller ikke at prisen virker høj, fik engang læst 3-4 sider igennem for at få en vurdering af kontrakt og en kommentar på ikke mange linier - det lignede mere en reklame for hvad de kunne tilbyde lige under 5000 inkl. moms.

Find derfor en advokat der passer til dig og hold på denne i fremtiden - Jeg har selv benyttet mig at Jacob Rue som også har skrevet i dette indlæg og været meget tilfreds også med prisen i forhold til andre jeg har prøvet før.

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 11:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus-R:

Vedkommende der har set på sagen er fulmægtig - hvis det har indflydelse.

Regning for denne opgave 10000.- + moms er det prisen ?? (der er selvsagt ingen specification af tidsforbruget på fakturaen)

Prisen virker umiddelbart ikke urimelig efter min subjektive smag, hvis trådstrater har fået et kvalificeret og ansvarsforsikret indspark til, hvordan han står i sin sag.

Inden advokatfuldmægtigen overhovedet kommer i gang, skal sagen oprettes og godkendes. Det skal fx tjekkes, om advokatfirmaet repræsenterer modparten og dermed er inhabil.

Der bruges x antal timer på forberedelse.

Hvis sagen ikke kan vurderes på paratviden, ressearcher advokatfuldmægtigen en times tid i bøger og databaser.

Så er der forberedelsen til mødet og selve klientmødet på en time.

Rådgivning er dækket af en ansvarsforsikring, som advokaten bruger penge på.

Sagen illustrerer, at afregning efter medgået timeforbrug ikke altid er den bedste løsning for begge parter.

Hvis man som klient er usikker på en regning, hvor aftalegrundlaget er forbrugte timer, har man selvfølgeligt ret til at bede om en udspecifikation af det hævdede timeforbrug, så man kan vurdere rimeligheden af timetaksten og relevansen af de forbrugte timer.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)