Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Server automatisk fornyet - hvad skal jeg gøre?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 138
Fra  Snæver Media IVS Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino.

Jeg har haft en lille VPS fra SERVER4YOU i lidt over et år nu, men det var slet ikke meningen.
Jeg har købt mig en mindre server hos dem, da den dækkede mine behov fint, og den gamle skulle bare udløbe automatisk. Her i går (11-03-12) fandt jeg så ud af, at de automatisk havde forlænget den med et år ekstra, og de automatisk har trukket det der svarer til 2000 danske kroner fra min konto.

Når man kun er 15 år og kun får lidt småpenge fra sin egen blog, så er 2000 jo faktisk ganske meget - især når de bare er smidt ud af vinduet på den måde.

Men ja, jeg fik da mig lige en overraskelse da jeg fik en email fra PayPal om, at de havde trukket 2000 kr. fra min konto til SERVER4YOU. Jeg har skrevet lidt med dem, i starten ville de ikke, men nu ville de sende sagen videre tror jeg. Men har I nogle idéer eller tips til mig, for så tager jeg imod dem med kyshånd! De penge kunne jeg have brugt på så mange andre bedre ting, men hvis det stod i deres betingelser ved jeg ikke helt om jeg kan gøre noget, for dem har jeg jo accepteret - men man kan da håbe, at de har et varmt hjerte alligevel.

Det skal dog også lige siges, at i det år jeg dagligt har været inde i deres "PowerPanel" har jeg ikke én eneste gang set et sted man kan afmelde serveren. Jeg fandt noget med cancellation, men det er vist hvis man vil fortryde et køb. Jeg forstod det i hvert fald ikke helt.

Gælder deres 45-dages penge returret egentlig, når det sker på denne måde med at det bliver fornyet? Jeg håber at I vil hjælpe mig, da jeg ikke kan undvære så mange penge.

Med venlig hilsen,
Kasper Snæver Andersen 

Snæver Media - din online leverandør til hjemmesider, webshops og grafik!

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 14:34

Som 15-årig kan du vel slet ikke indgå en bindende aftale på den måde - det kan du eventuelt prøve at henvise til.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Jul 10
Fra  Snæver Media IVS Skrevet kl. 15:05

@Jimmy:
Tak for svar!

Den er købt med min fars oplysninger osv. da som du siger, at man skal være 18 år for at binde sig til sådan noget, så jeg ved ikke helt om den holder. Men tak ellers! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42

Kasper Snæver:
Gælder deres 45-dages penge returret egentlig,

Prøv at læse deres forretningsbetingelser!!

Der er den ene tråd efter den anden tråd her på Amino om unge iværksættere som gerne vil have lige rettigheder. Det gælder også hvor pligten er en byrde. Har du fået farmand til at underskrive er der i min vegne ingen udvej  end den velvilje som din leverandør evt. måttte vise dig.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50

Jimmy Carlsen:
Som 15-årig kan du vel slet ikke indgå en bindende aftale på den måde - det kan du eventuelt prøve at henvise til

Tillykke med dagen Jimmy.

Som 15 årig må man gerne disponere over egne tjente penge. Som 15 årig må der ikke indgås aftaler som har karakter af en gældsforhold. Dette er jo heller ikke tilfældet hvor der er tale om en kontant betaling for en ydelse.

Du skal ligeledes være opmærksom på at det er tysk ret der gældende her.

/Henrik

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 16:00

Server4You skriver i deres betingelser (som du har accepteret):

"The contract starts with the order process online and is concluded either with or without a minimum contract period of up to 24 months, depending on the specification of services. Contracts without a minimum period can be cancelled anytime to the end of the respective accounting period. Contracts with a minimum period are renewed automatically for another 12 months, if they are not cancelled at least three months before the end of the respective contract period. The cancelation must be sent in written form by registered mail. An indication of reasons is not required."

Har du oven i købet lavet aftalen i din fars navn, er der intet andet at gøre, end at bide i det sure æble og tage det som en lærestreg.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Odense
Tilmeldt 6. Jul 10
Fra  Snæver Media IVS Skrevet kl. 16:02

@Elias:

Ja, som jeg skrev så har jeg jo accepteret dem, men det kunne være at de ville gøre noget for det alligevel. Men jeg har taget det som en lærestreg og må kigge bedre på det næste gang - selvom det er svært at finde rundt i og stort set det hele er skrevet i ét afsnit.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:06

Husk at opsige den inden næste periode!Wink

Fra Odense
Tilmeldt 6. Jul 10
Fra  Snæver Media IVS Skrevet kl. 16:07

@Henrik:

Ja for pokker, det må jeg huske!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:22

Opsig den nu med henvisning til at den skal lukkes når perioden er slut. Der er jo ikke noget om hvor tidligt du skal opsige

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)