Jeg har sammen med en kammerat oprettet et firma, som handler med tasker/punge og lign. på nettet. Vi skal til at bestille varer hjem fra forskellige producenter i USA.
Derfor kunne vi godt tænke os at høre lidt omkring pris, samt måde hvorpå transporten skal foregå. Hvad er billigst ift. fragt? Skal vi indhente priser fra diverse fragtfirmaer og derefter sammenligne priser, eller skal vi kontakte en speditør?
Er der nogle transportmåder der er at foretrække frem for andre? Kurerservice er så vidt jeg ved den hurtigste, men samtidig også den dyreste. Vi kan dog sagtens klare os med en levering på 2-3 uger.
Hvis i sagtens kan vente 2-3 uger for jeres varer vil søfragten den være mest optimale for jer. Den har lang leveringstid, men tilgengæld meget billigere i forhold til fly..
Find en god speditør i Danmark, og samarbejd med ham. Han kan hjælpe jer med alle jeres spørgsmål..
Okay, tak for hurtig tilbagemelding. Kan det passe at det er billigere at benytte speditører frem for selv at indhente tilbud? Kan godt være jeg tænker gammeldags, men er speditører ikke bare en fordyrende mellemmand?
Hvis ovenstående ikke er korrekt, må du meget gerne anbefale speditører vi kan benytte os af.
Nu ved jeg ikke helt om jeg har forstået dit spørgsmål korrekt, men prøver at svare dig.
Du indhenter selv tilbuddet fra producenter på de produkter du skal importere. Speditøren sørger for at få dem fra producent og få dem leveret til din adresse..
Jeg har kontakt til en god speditør som muligvis kan hjælpe dig. Hvis du skriver en PM kan jeg hjælpe dig.
Kan det passe at det er billigere at benytte speditører frem for selv at indhente tilbud?
Hvor er det lige du vil indhente et tilbud?
Du har ikke faktisk så mange andre muligheder en at bruge en speditør. Vær opmærksom på at prisen kan variere meget fra speditør til speditør for den samme ydelse.
UPS har eksempelvis givet os et overslag over hvad fragt vil koste e.g "indhentet tilbud".
Dog virker det som om, at spedition er billigere.
Jeg forstår ikke hvad det er du prøver at sige med ovenstånede?
Hvad type fragt, kurer, luft eller sø- fragt du skal vælge afhænger af hvor store mængder (voluem og vægt) gods du har og hvor hurtigt du øsnker varen frem til dig.
Kurer er normalt billigst på 0-30 kg (2-3 dage)
Almdeligt luftfragt ( 3-6 dage) Over 50 kg
Søfragt vil normalt først kunne svare sig ved 1-2 Kubikmeter gods. (3-6 uger frag USA)