Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når konkurrenter pynter på sandheden..

Side 5 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 07:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bryllupsarrangøren:

Jeg vil gerne på en sympatisk måde kunne fortælle mine kunder at der findes nogle i samme branche der til tider pynter på sandheden - hvordan gør jeg det uden at træde nogen over tæerne?

Er det bedst at lade kunden selv brænde nallerne, med frygt for at de ikke søger videre eller skal man gøre noget før skaden evt. er sket?

-har brug for lidt imput her

Jeg har ikke læst tråden, men tillader mig at svare på starts sprogsmålet.

1) I 99% af al markedsføring bliver det pyntet på sandheden. Markedsføring er jo at skabe en illusion det virker tillokkende og tryk.

2) Hvis ikke man kan sige noget godt om sine konkurrenter, så skal ikke udtale sig om dem. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

parterapeuten:
men en ting er sikkert jeg har alt for stor en temperament, jeg burde tie stille....... ja der er masse ting jeg stadig skal lære.... 

Yes

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Anja Lysholm:
Jeg tror jeg ville oprette et blogindlæg eller et punkt på min hjemmeside med "Gode råd når du skal vælge bryllupsarrangør" hvor jeg fortalte hvad man skal være opmærksom på, faldgruber, måder at undersøge om arrangøren kan leve op til sine løfter på, eller hvad der nu ellers er at være opmærksom på i den branche. På den måde giver man saglige og gode råd til sine evt. kommende kunder uden at man har svinet konkurrenten til eller fremhævet sine egne fortræffeligheder, men man sørger for at kunderne selv har mulighed for at opdage at konkurrenten måske ikke er den rette at vælge. 

Yes Vældig god ide !

Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 08:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Rolf,

Det er dejligt når indlæg bliver læst kontruktivt og jeg vil understrege at jeg var ikke ude på at hverken stemple eller hænge nogle ud - jeg kan forstå du (Lina) føler dig ramt - det ved jeg ikke hvorfor du gør...?

Eftersom jeg skrev et generelt spørgsmål, der er jo mange der sidder med konkurrenter og kunne sidde med samme tanker. SÅ LINA DET VAR IKKE ET ANGREB PÅ/IMOD DIG!

Jeg var blot ude for at få gode råd.

Og til dem der synes jeg har været passiv, så har jeg blot haft weekend med bryllup, så der har ikke lige været tid til at logge på Amino;0)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 08:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Anja Lysholm:
Jeg tror jeg ville oprette et blogindlæg eller et punkt på min hjemmeside med "Gode råd når du skal vælge bryllupsarrangør" hvor jeg fortalte hvad man skal være opmærksom på, faldgruber, måder at undersøge om arrangøren kan leve op til sine løfter på, eller hvad der nu ellers er at være opmærksom på i den branche. På den måde giver man saglige og gode råd til sine evt. kommende kunder uden at man har svinet konkurrenten til eller fremhævet sine egne fortræffeligheder, men man sørger for at kunderne selv har mulighed for at opdage at konkurrenten måske ikke er den rette at vælge. 

Yes Vældig god ide !

kan du forklare en forklaring på dansk hvordan det kan være en god ide at skrive  dårligt om en konkurrent ikke direkte måde ved jeg godt der ikke skrives men enhver kan tit regne ud hvem man mener og konkurrent kender med cirka 100% sikkerhed nok mest de dårlige kunder for det dem de vinder de gode kunder få de ikke 

måske ikke engang faldgruber for tænk der vis kunden ønsker den vare , man skal altid tænke sig om ordvalgte og det bliver svært , da man ikke ved alt og konkurrent den kender nok meste de utilfredse kunder for det er dem som kommer til dem

den anden part får  dens utilfredse kunder , men den anden siger ikke om noget  om dens part dårlige kunde oplevelser.

i alt skal man koncentrer sig om sin egen forretning og ligge sin fokus på den forbedres og vis man sørger for det vinder man til sidste for de tilfredse kunder er dem som er mest værd og dem får man lettest ved satse på sit eget at forbedre sig hele tiden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 09:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bryllupsarrangøren:
Er det bedst at lade kunden selv brænde nallerne, med frygt for at de ikke søger videre eller skal man gøre noget før skaden evt. er sket?

 

Når Putin i Rusland laver valg, bliver mulighederne for både konkurrenter og vælgere meget ensidigt og med begrænset udsigt til forandringer, og det er Putin der bestemmer udviklingen. I USA har Obama konkurrence så det batter, og dermed er han nødt til at udvise hvad han kan gøre endnu bedre, samt bruge resourcer på at vælgerne skal holde blikket rettet mod ham. Så enten er man egenrådig og tror man bestemmer det hele eller også er men med til konstant at forbedre markedet og mulighederne.

Omvendt sagt; Alt konkurrence er sundt - det er med til at gøre DIG endnu bedre. Det er DIG der skal lytte til kunden og fortælle hvad der er det optimale, i og med at du lytter og analysere kundens behov til at få lukket den aftale  -  Ikke andet.  Hvis nogen gør skade, så lær af det og få de oplysninger frem i din egen markedsføring til at forbedre dig. Al konkurrence er sundt og der bliver vi aldrig for gamle til at lære. Det er en træning der skal holdes ved lige.

Pas dig selv og hold fokus på dine egen rammer - bliv dygtigere og dygtigere - Din personlige kreativitet er et æg du samler op i kurven, og efterhånden samler du flere og flere æg... din kreativitet bliver sprudlende..

held og lykke

 

mvh.

Michael

Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Michael - det var lige den sang jeg havde brug for!

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 11:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Bryllupsarrangøren:
Jeg vil gerne på en sympatisk måde kunne fortælle mine kunder at der findes nogle i samme branche der til tider pynter på sandheden - hvordan gør jeg det uden at træde nogen over tæerne?

Først så vil jeg sige, at jeg udmærket godt kan forstå din frustration, men hvis du har ret i, at de lyver/overdriver om  kvalifikationer og referencer, så kan du roligt betragte dem som et midlertidigt problem, som går over af sig selv. De vil simpelthen lige så stille forsvinde, når de finder ud af, at det er hårdere/sværere/ikke så sjovt, som de havde regnet med.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

T-Nielsen:
at de lyver/overdriver om  kvalifikationer og referencer, så kan du roligt betragte dem som et midlertidigt problem

Hej T-Nielsen

Når jeg ser sådan en sætning, så må jeg desværre trække på smilebåndet Surprise

Jeg er selv i en branche, hvor jeg tit ser det ene eller andet udråbt til danmarks bedste kvalitetet, og jeg har også været ude ved en ex potentiel kunde, hvor jeg kom til at sige at den kvalitet kan jeg desværre ikke lave, selvom jeg bandt mine arme på ryggen, og havde bind for øjenene......Mens ejeren var stolt af det....Så ikke det smarteste træk.

Der findes områder(brancher), hvor vi er van til at en faktura bliver dyrer, vi er van til at  nogle ting ikke bliver som de er bestilt, og derfor er vi ikke altid med på at det er dårlig service eller kvalitet når vi ser det. Men at vi henskriver det til at sådan er den branche.

Og ja, jeg synes at det er en farlig udvikling, som vi har gang i. Og problemet er at der kommer flere og flere mennesker til, som der ikke har kendskab til det de bestiller. Og som en af mine kunder siger, det er dig der er ekspert, og hvis jeg mener at det vil se godt ud, så er det, det vi gør. Og så kan man være et dumt svin og sjuske sig igennem, eller man tager udfordringen op, og laver de drømme produkter man altid har ønsket sig...

Men generalt, så er det vigtigt at man kikker på sine konkurranter, ikke for at kopier eller efterligne dem, men for at finde ud af, hvad der sælger for dem. Men også for at se, hvad udvikling de laver, sådan at man ikke kommer bagefter.
Jeg kikker normalt ikke på om mine konkurranter "udelader" noget i deres tilbud, jeg ved at jeg resikere at kommende kunder sprøger ind til nogle ting. Og det er jeg forberedt på. Så på den måde kan jeg bruge det. For når man er forberedt så kan man også hurtigere komme med et ordentligt svar, som ikke er skræmmende. Men som virker profesionelt og som viser at man er en person der har styr på det. Og det giver 10x mere end at man skal vinde på at nedgøre andre.

/Kenneth

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 11:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Bryllupsarrangøren:
Jeg vil gerne på en sympatisk måde kunne fortælle mine kunder at der findes nogle i samme branche der til tider pynter på sandheden - hvordan gør jeg det uden at træde nogen over tæerne?

Hvorfor overhovedet bruge tid på det... Det er vel at bruge tiden på noget hvor du sparker bolden ud i modvind og den blæser tilbage i dit eget mål - ergo selvmål...

Brug tiden til at komme videre i stedet for.. Til et stort motionsløb stoppe du vel ikke op for at rette de andres fejl... Drop det og kom videre først over stregen , med styr på dine egne gode kræfter.. Idea

 

Side 5 ud af 7 (63 indlæg)