Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncesalgsbureauer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hjææælp - er der nogen der kender nogen bureauer der er interesserede i mindre udgivelser.

 

Vi har prøvet et par stykker - men det er nok for "store" til os.

 

Send evt. en mail til lokallivsstil@gmail.com  - siger tusinde tak på forhånd

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lokal Livsstil

 

Jeg har gjort mig et par tanker I måske kan bruge.

 

Det er meget sandsynligt, at I sidder med en opgave, der er svær at løse. Annoncesalgsbureauerne er drevne, og har en god indsigt i projekter, der kan vise sig, at være bæredygtige. Annoncesalgsbureauerne er næsten aldrig for store (de lever jo af at lave forretning), da de ofte også sidde med små projekter, der giver solide afkast.

 

Har I fået en begrundelse for, hvorfor de ikke ønsker at tage jeres projekt ind? - typsik er der en række grunde, der kan få de store annoncesalgsbureauer til at sige nej tak - de er alle bundet op på en forventet lav indtjening. Husk på, at bureauerne skal lønne en sælger, der ofte sidder med en god løn.

 

Hermed et par af dem (listen er ikke uddybende):


  1. Lav frekvens

  2. Lille og uattraktiv målgruppe

  3. Lav homogenitet i målgruppen

  4. Ukendt målgruppe

  5. Bureauet ønsker hele annoncesalget, men kan kun få dele af det

  6. Jeres provision for annoncesalget er for lav


Ligger tilbagemeldingen i pkt. 1-4, er der en ovevejende risiko for, at selv erfarne og toptunede annoncesælgere får vanskeligt ved at penetrere markedet, og det kan bureauerne se.

 

Der er pt. også en helt anden problemstilling i annoncesalgsbranchen, der måske kan gøre at de siger nej - Markedet er drænet for erfarne annoncesælgere. De få annoncesælgere, der har valgt at blive selvstændige konsulenter er jaget vildt.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)