Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Her er 2 foreslag til at få penge

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 25
Fra  Flower Factory Danmark Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Her er  2 foreslag til at få penge, som jeg nu selv vil prøve at benytte.

1. Jeg har hus som næsten er lån helt op, dog vil jeg prøve at samle hele min familie og nogle kammarater, og få shinet det endnu mere op. derefter se efter en friværdi.

2. Jeg har brug for 1.5 mill, men je ghar ikke nogle kolde kontanter selv og banken vil ha noget sikkerhed. Jeg har så tænkt mig at gå det 3 eller flere banker og låne 500000 det ene sted 500000 det andet sted og 500000 det 3 sted. Hvis det kan lade sig gøre. der er jo ikk nogen der siger man skal låne alle pengene et sted. og deres riskoværdi bliver mindre og vil måske låne unde mere sikkerhed.

Er der nogen der har kommentar til dette.

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 12:41
Hej.

Jeg tror du vil få svært ved at låne f.eks. 500.000 i 3 forskellige banker. For hvad vil du stille som sikkerhed? Hvis du har en god ide, kan du prøve at søge midler fra Vækstfonden, det kan banken også godt lide, for det minimerer deres risiko.

Ellers kan du jo prøve at søge efter investorerAmino, men det kræver nok at du uddyber din ide nærmere.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 17. Sep 06
Fra  Flower Factory Danmark Skrevet kl. 12:55
Hej

Jeg havde bare en forstilling at det var nemmere at låne 500000 frem for 1.5 mill.

Vi har selfv. en rigtig god F-plan og Budget, vi var i jyskebank igår og de havde aldrig set en præsentation der var så god før - på den måde vi gjorde det på. de havde også fået F-planen på forhånd så de var forberedt. De ville bare have sikkerhed, når vi fandt det kunne vi godt låne af dem får de kunne godt se det var en kanon idé. Det er bare sådan med banken at de ikke tør stå med hele risikoen selv.

Ydelser - Service og produkterne vil jeg ikke frem med nu. Men det er ikke noget vi har opfundet, Det er et uudnyttet marked som ikke alle kan levere på. Det er også et koncept. som består af 2 forretningsdele. :-)

Nu har vi 2 møder i morgen med 2 andre banker - vi håber de køber idén og tør hjælpe frem for at bremse.

Vi har selvf. kunder nu men ikke noget vi kan fakturaer op til at kunne stå selv med 1 mill i sikkerhed for der efter at låne rest beløbet.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 17. Sep 06
Fra  Flower Factory Danmark Skrevet kl. 12:57
Fra Kalundborg
Tilmeldt 17. Sep 06
Fra  Flower Factory Danmark Skrevet kl. 13:00
man kunne også gå til 4 banker og låne hver 375000

5 banker 300000

Hvis der er 500000 man skal bruge til at starte med så er det jo kun 250000 man skal låne i hver 2 banker. Bare en idé. til andre også.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:20
Dato: 17-05-2007 12:27:42 Forfatter:djfarmor

...og deres riskoværdi bliver mindre og vil måske låne unde mere sikkerhed.

Er der nogen der har kommentar til dette.

Hvorfor skulle bankens risiko blive mindre? Jeg tror kun det er i den første bank du får nemmere ved at låne 500.000, når du kommer til anden bank og skal oplyse at du lige har lånt 500.000 i en anden bank afviser de dig, da de så vil stå i anden række, hvis du skulle gå personligt konkurs ( så vidt jeg ved)

Så jeg tror ikke på det er nogen fordel at låne mindre portioner i flere banker. Men jeg har aldrig prøvet så det er kun et gæt.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 17. Sep 06
Fra  Flower Factory Danmark Skrevet kl. 13:37
Risikoen vil altid være der, men forskellen er beløbene i sig selv altså risikoværdien.
Fra Kalundborg
Tilmeldt 17. Sep 06
Fra  Flower Factory Danmark Skrevet kl. 13:45
Jeg kender en der har 4 forskellige banker.

Men hvis banken tror på din idé behøver de ikke vide noget om andre nye banklån ud over dem du har privat. De behøver jo heller ikke vide at de er nummer 2 elle rnummer 3 i rækken, riskoen er jo den sammen som dem der ligger nummer 1. Hvis dit firma ikke kan køre rundt og du ender med konkurs skal de jo alle tre have pengene tilbage.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 14:05
Øh, hvis banken vil have sikkerhed, er det jo nok en form for pant, der skal tinglyses, så det vil bank nr. 2 og 3. kunne se.
Fra Kalundborg
Tilmeldt 17. Sep 06
Fra  Flower Factory Danmark Skrevet kl. 14:15
Ja det er klart.
Er det alle banker der vil have sikkerhed for at låne dig 250000 til 500000 kr (kommer an på din idé). Og hvor mange banker findes der. Inkl. Internet banker. Du kan jo godt få en Internet bank. hvis du har kontanter du vil sætte ind kan du sætte dem ind på din private Murstensbank og overføre dem til din internet bank.

Men i får det til at lyde som om det er umuligt. he he.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)