Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Her er 2 foreslag til at få penge

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvorfor ikke gå efter venture kapital istedet for?

Det er jo lige præcis dem der kan spytte penge i hvis de tror på ideen, uden at der skal stilles sikkerhed. 1.5 millioner er eddermame meget at skylde personligt hvis det går skævt.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 25
Fra  Flower Factory Danmark Skrevet kl. 19:39
Hvis vi får samme besked i morgen - er det også en mulighed vi vil overveje - har du evt. et link ved hånden.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:50
Dato: 17-05-2007 13:44:33 Forfatter: djfarmor
Jeg kender en der har 4 forskellige banker.

Men hvis banken tror på din idé behøver de ikke vide noget om andre nye banklån ud over dem du har privat. De behøver jo heller ikke vide at de er nummer 2 elle rnummer 3 i rækken, riskoen er jo den sammen som dem der ligger nummer 1. Hvis dit firma ikke kan køre rundt og du ender med konkurs skal de jo alle tre have pengene tilbage.

Det virker ærligt talt som om du ikke har meget begreb om finansiering. Som flere skriver er det underordnet om du optager lån via en eller flere banker. De fleste banker vil rent faktisk foretrække at man samler sit engagement et sted (hos dem).

Bankerne vil i forbindelse med vurdering af låneforhold også kræve at få oplysninger om hele dit engagement, herunder lån i andre banker. Hvis du undlader at gøre opmærksom på det eller på anden måde tilbageholder oplysninger for dem vil der formentlig være steder i lånevilkårene som berettiger dem til at opsige lån. Du skal også være opmærksom på at bankerne vil kræve at se årsregnskaber og der vil de øvrige lån jo figurere.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Kalundborg
Tilmeldt 17. Sep 06
Fra  Flower Factory Danmark Skrevet kl. 09:24
Hej Mester

Det er OK med mig, så streger vi bare det Foreslag. som du skirver har jeg ikke den store viden ind for finans verden så det lader jeg andre svare på, Bla. så nogen som dig, tilgengæld kan jeg så svare for mine områder.

De andre banker jeg var i laver et forslag til mig så der er jeg ikke blevet afvist.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:15
Jeg er såmænd ikke finansieringsekspert men dog så meget at jeg kan sige at den med bankerne ikke er gangbar i praksis. Man opnår generelt mest ved at spille med åbne kort og derved være troværdig + selvfølgelig at vise at man tror på sit produkt og har noget at have det i. Herudover handler det om at tale med de rette folk. Alt for mange bankrådgivere tænker som var det deres egne husholdningsregnskaber de sad og rådgav om/administrerede. Her er internetbankerne ikke relevante. Et bud kunne være at gå til Jydske Bank, Sydbank, eller Roskilde Bank. Der har jeg via kunder før oplevet progressive og proaktive bankrådgivere som tænker erhvervsmæssigt, hvorimod banker som Danske Bank og Nordea har det bedre med portefølje og privatrådgivning. Men igen er det meget individuelt efter hvilke personer man taler med.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 21:43

Hej

Har du nogen erfaring med hvorledes man laver handleplan med mere til at søge om lån i sin bank med??

Jeg er startet som selvstændig, og har de første maskiner købt, men vil gerne have udvidet, og evt lavet radiospots. Jeg kan endnu ikke vise en omsætning??

Fra Kalundborg
Tilmeldt 17. Sep 06
Fra  Flower Factory Danmark Skrevet kl. 09:27

Ik mig.

Men jeg kan lave dig et RadioSpot til billige penge da jeg selv er startet.

skrive evt. til mig thomas@fm-studio.dk

Mvh Thomas Andersen

Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 18:01

Hej

Uden lige at kende dit projekt du er på vej ud i ville jeg foreslå dig at gå efter at starte det med at prøve at få startet et mindre aktieselskab op og så lave en rigtig god forretningsplan og udviklingsplan for din virksomhed og så gå på jagt efter nogle investorer der har noget risikovillig kapital de er klar til at sætte i din ide. Men det er jo bare min løsning på din problematik.

Et andet alternativ kunne være at nogle af de penge du skal bruge vel skal investeres i et eller andet der må kunne tages en form for pant i. Enten maskiner eller varelager eller lokaler. Men kender selvfølgelig ikke din strategi for fremtiden. Men ellers har jeg også hørt om at man kan belåne ens gooodwill over en kortere periode. Hvis man er kommet i kortvarige problemer med penge.

Hilsen Ole

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)