Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sporing af online tyv ?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 22
Fra  Automation People ApS Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mediværksættere,

blandt et af mine projekter har jeg en side der sælger filer til online brugere.

Projektet går godt med 300 på om dagen, halvdelen der tilmelder sig nyhedsbrevet og en stigende omsætning.

Der har indtil nu ikke været nogle "anders and" imellem før her til morges.

Der er oprettet en bruger som "aaaa", med diverse fiktive oplysninger.

Jeg har Ip adressen og computeroplysninger fra Whois på denne bruger og har kontaktet TDC.

Der er stjålet for ca. 5000 kr fra siden.

1. Vi er på baggrund af denne online tyv, desværre nødt til at lave et sikkerhedstjek og derfor står sidens navn ikke i indlægget.

2. Da sagen måske skal politianmeldes har jeg ikke mulighed for at opgive brugerens oplysninger.

Det jeg vil vide er:

1. Er der nogle der har prøvet lign. herinde

2. Hvad har du gjort for at få fat i personen.

3. Hvad var efterspil?

Heldigvis er det ikke noget vi bliver påvirket af økonomisk, men vi vil gerne statuere et eksempel.

Venlig hilsen

Roblar

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:49
Jeg forstår ikke hvordan en person med falske oplysninger har kunnet stjæle filer fra jer? Hvordan har han betalt for dem?
Tilmeldt 8. Nov 06
Fra  Automation People ApS Skrevet kl. 10:12
Hej Tommy,

som skrevet ovenstående skal der laves en rettelse på siden:

Vi har ikke haft problemer med dette før (siden har været til stede i 5 mdr.)

Men man kan downloade filerne og dernæst sender vi fakturaen.

Der er nogle årsager til at det er oprettet på den måde pga. kundegruppen.

Venlig hilsen

Roblar

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:39
Dato: 17-05-2007 10:12:24
Forfatter: Roblar
Hej Tommy,

som skrevet ovenstående skal der laves en rettelse på siden:

Vi har ikke haft problemer med dette før (siden har været til stede i 5 mdr.)

Men man kan downloade filerne og dernæst sender vi fakturaen.

Der er nogle årsager til at det er oprettet på den måde pga. kundegruppen.

Venlig hilsen

Roblar

Hvilken side er der tale om? Måske det giver et lidt bedre indblik ...

// Jesper Skov

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:28
Jesper- Han skriver i indlægget at han ikke ønsker at oplyse adressen pga. sikkerhedstjek.

Roblar - Jeg tror det kan være svært at få gjort noget ved sagen hvis det kun drejer sig om 5000 kroner, men lad os endelig høre hvordan sagen forløber sig og hvad politiet siger til det.

Du skriver du har haft ringet til TDC, ville de oplyse dig noget som helst om personen?
Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:32
Formentlig vil det ikke vaere muligt at faa nogle personoplysninger ud af TDC foer man praesenterer dem med en dommerkendelse. Saadan var politikken i hvert fald dengang jeg arbejdede for en dansk ISP.

Vh.
Christian

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 11:56
Hvis man kan downloade filerne først og derefter sender I en faktura, så har du jo i bund og grund ikke noget bevis for at der er sket et tyveri?

Det kan jo bare være en der var interesseret i at se hvordan jeres site fungerede og for sjov downloade nogle af jeres filer for at se hvordan det virker eller hvad det er.

Jeg ville ikke gøre nogen sag ud af det hvis jeg var dig - i stedet skulle du bruge energien på at gøre din butik bedre, det tror jeg er mere positivt og giver dig flere penge i sidste ende.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 12:57
Enig, Claus P

Hvis tingene er åbne på denne måde, så vil en dommer afvise sagen med det samme.

I burde vurdere sagerne manuelt i stedet for blot at sende produkterne ud til kunderne.

Tilmeldt 8. Nov 06
Fra  Automation People ApS Skrevet kl. 13:19
Hej Alle,

jeg kan se at indlægget har vakt interesse, desværre har jeg ikke fået konkret svar på mine 3 spørgsmål:

Har i prøvet lign? hvad gjorde i og hvad var resultatet?

Da der er tale om copyrighted materiale, og det er tydeligt gennem vores sporing at se at det ikke er en der logger på "for sjov" som der er nævnt.

Vi er i dialog med TDC, men pr. mail pga. helligdag.

Jeg ved fra en eks. TDC kollega at de kan slå op på Ip for at se ejeren. Som der rigtigt bliver nævnt af Christian Jørgensen skal vi levere en dommerkendelse. Denne får vi fat på fra politiet.

Claus P: Personen er logget på 6:39 imorges, har oprettet en konto med 8 forskellige oplysninger alle indeholdende "aaaa", pånær oplysninger om tlf. der er tal. Dette ville såvidt være ok at test for at se hvordan det virker på gratisprodukterne.

kl. 6.50 logger personen på igen, og via vores log kan vi se at de er gået efter betalingsprodukterne, der er taget 6 forskellige.

Jeg er helt enig, vi bruger ikke mere end et par timer på det, og vi ser frem til at der har været omsætning fra vores andre gode kunder :)

Enielsen: Såfremt en dommer afviser sagen, må vi tage den. Men vi går alligevel rettens gang da der er copyrights på produkterne.

Vedr. dine kommentarer om at vi skal vurdere sagerne manuelt, kan jeg ikke helt gå med til da vi netop har lavet det som en webshop for at kunne automatisere salget og nedsætte lageromkostningerne.

Igen: Vi tager det helt roligt pga. beløbet, vil bare gerne vide om jeres erfaringer og se om vi kan lære af dette.

Venlig hilsen

roblar 

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 13:53
Jeg bor i et område, hvor der er 4 trådløse netværk uden nogensomhelst kontrol. Hvis jeg ville, så kan jeg logge på dem.

Hvis jeg skulle gøre noget lignende mod dit web-site  - utænkeligt og teoretisk - ville jeg blot anvende disse netværk. Du kan også anvende et offentligt bibliotek.

Så du skal bruge energien på, at det ikke skal ske. Glem alt om ham spasseren, som har downloadet produktet.

Du siger "Heldigvis er det ikke noget vi bliver påvirket af økonomisk, men vi vil gerne statuere et eksempel.". Det synes jeg er meget uklogt, da det viser, at I er sårbare og ikke har gjort forarbejdet godt nok.

Hvor tit hører du om, at firmaer klager over at de har haft en hacker på besøg ? Hvor tit hører du om, at banker klager over deres ansatte, når de har haft fingrene for langt nede i kassen ?

Det hører man ikke.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)