Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internetforbindelse til enkeltmandsfirma i privat hjem

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stiftede i december min egen virksomhed, for at kunne tjene lidt penge ved siden af mit normale arbejde.

Nu er jeg blevet tilbudt en internetforbindelse, som umiddelbart er bedre end den vi har på nuværende tidspunkt privat. Det er dog en erhvervsforbindelse.

Kan jeg bare købe den, og køre den over firmaet, eller er der noget jeg skal være opmærksom på når den også vil blive brugt privat?

Fra Fredericia
Tilmeldt 25. Mar 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja du kan trække den fra.
Kravet for at du kan gå skattefri ved en arbejdsgiverbetalt netforbindelse og en computer er at du har adgang til din arbejdsplads netværk fra den/via den.

Du kan så også overveje om du vil lade firmaet betale for din telefon og så betale smartphone skat, på 2500, det afhænger af hvor meget du betale nu om det kan betale sig.


 

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det så sige, at jeg bare skal betale forbindelsen igennem mit firmaregnskab, og så er den skid slået? Ikke noget der skal oplyses til skat eller lignende?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har et enkeltmandsfirma, så ville jeg stadig vælge et privatabonnement og lade firmaet betale regningen. Du er altid bedre stillet som privatperson, når det gælder abonnementer (bindingsperiode, fortrydelse etc.)

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Hvis du har et enkeltmandsfirma, så ville jeg stadig vælge et privatabonnement og lade firmaet betale regningen. Du er altid bedre stillet som privatperson, når det gælder abonnementer (bindingsperiode, fortrydelse etc.)


Nu er fortrydelse noget der er ret begrænset i forhold til at man typisk har den samme udbyder i en længere periode.
Bindingsperiode, det kommer så sandelig hvem man vælger om der er forskel på privat og erhverv

Der kan også være forskel på den opsætning de tilbyder til erhverv og til private.

Jeg oplever at når man ringer ind til de forskellige udbydere med forskellige problemer, så er erhverssupporten  betydelig hurtigere til at gøre noget ved tingene end den "support" som man får som privatperson, og flere af de store udbydere har også længere åbningstid på supporten for erhverv.
Ofte er prisen for private en anelse lavere, og kan man klare sig uden forbindelse i en periode, så skal man bare spare pengene, men hvis man vil lidt mere, ja så vælg et erhvervsabonnement.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Kottal-Nielsen | Kottalweb:
Vil det så sige, at jeg bare skal betale forbindelsen igennem mit firmaregnskab, og så er den skid slået?

Ja.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolay:
Bindingsperiode, det kommer så sandelig hvem man vælger om der er forskel på privat og erhverv

Helt enig, men der har tidligere været nogle skrækeksempler herinde, hvor folk pludselig har stået med noget hø i 24 måneder. Som privat er man maksimalt bundet til noget hø i 6 måneder Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står på siden

"Du kan få fradrag for de erhvervsmæssige udgifter, du har ved en bredsbånds- eller ADSL forbindelse til internet. Udgifter til drift af din virksomheds hjemmeside kan du ligeledes trække fra."

Men forbindelsen vil også blive brugt privat, samt af min hustru. Så den er jo ikke 100% erhvervsmæssig.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Du skal fra og med 2012 ikke betale skat af en arbejdsgiverbetalt computer til brug for arbejdet eller internetforbindelse med adgang til netværket på arbejdspladsen."

Eftersom at du kun har et netværk, så vil jeg mene at du ikke skal betale noget skat af den privat.
Umiddelbart svare det til at en medarbejder får betalt sin adsl af arbejdsgiver og har vpn til kontoret, den er skattefri også selv om privatbrug, men du har ikke muligheden for at både have en adsl i firmaet og en privat som giver adgang til firmaet da det jo er samme sted.
Så derfor er jeg ret sikker på at den er skattefri.

Alt andet ville ikke give mening i min verden.

 

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)