Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat, og b-indkomst

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil som alle andre også gerne se om der lægger penge og venter hos mig fra skat.
Jeg har sidste år indberettet på min selvangivelse, for 2011 at jeg ville have x-antal kroner i overskud fra min virksomhed.

Nu er året ovre, og jeg skal nu indberette min årsopgørelse, og jeg har haft et overskud på ca. 20.000 mindre en forventet. Det er jo penge jeg har betalt skat, og AM-bidrag af. Jeg kan ikke se på min årsopgørelse hvor jeg skal indberette mit samlede overskud fra min virksomhed.

Nogle der kan være behjælpelige..? Ellers vil jeg prøve at kontakte skat imorgen, men man er jo nysgerrig.

På forhånd tak Skype-Smile

K

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo udfylde din udvidede selvangivelses virksomheds del inde på skat.dk - inberette årsopgørelse i venstre side når du er logget på. 

Hvis du omsætter under 300.000 kr er det ret begrænset hvad du skal udfylde, men du skal jo selv ha dit regnskab til grund så overskuddet om nødvendigt kan fuldt dokumenteres - og du skal også i selvangivelsen udfylde oplysninger om brug eller ikke brug af revisor. Har du omsat over 300.000 skal alle oplysningerne udfyldes

Når alt er udfyldt kan du se din årsopgørelse, Mangler du noget gør systemet opmærksom på hvilket felt - og hvis du har betalt b-skatte giroer baseret på samlet større indtægt i forskud, og der ikke er andet der spiller ind, burde du få lidt retur

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for dit hurtige svar.

Ja det er en omsætning for under 300.000 kr. Har kun været en hobby-virksomhed, da jeg også havde et "normalt" job ved siden af.

Går ud fra at det er denne der skal ændres:
- Ændre årsopgørelsen eller indberet selvangivelsen
- Og rubrik 111

Inkl. rubrik 300 til 380.

Sidste år, fik jeg min fætter, som arbejder for skat til at gøre det for mig. Det er også ham som har haft lavet regnskab for mig, men han arbejder pt. i udlandet og har ikke mulighed for at hjæpe i år.

K

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)