Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af emailadresser

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes en del virksomheder som tilbyder at indsamle emailadresser
til nyhedsbreve. Hvad er jeres erfaringer? Er det noget som fungerer...
Hvem kan anbefales og ikke anbefales?

Er der nogen som har fundet ud af om det overhovedet kan svare sig
eller om de fleste efterfølgende afmelder igen – dvs. at mailadresserne
så egentlig ikke er indsamlet som reelt interesserede.

Mange hilsener Helle

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 11:38
Jeg kender ikke umiddelbart til nogen virksomheder der gør det, men jeg vil aldrig købe emailadresser fra andre.

Du risikere at få en masse emailadresser som intet er værd, da de enten er ugyldige, ikke bruges mere, eller bare ikke har interresse i dine produkter.

Hvis jeg pludselig fik en mail fra et firma jeg ikke havde bedt om, men som måske havde "købt" min mailadresse, så vil de risikere en masse dårlig omtale fra mig, selvom de måske i god tro har købt min mailadresse.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 11:41
Det vil jeg absolut ikke anbefale, og det er ikke fordi, jeg afmelder mig igen.

Jeg trykker øjeblikkeligt på min spam-knap, hvis jeg modtager et nyhedsbrev, som jeg ikke selv har tilmeldt mig. Hvis der er ret mange andre, der gør det samme, begynder dine mails/nyhedsbreve automatisk at ryge i modtagernes spamfoldere.

Mvh. Jakob

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:51

Tak for svar - men jeg tror at jeg ikke har beskrevet ordentligt hvad
jeg mente..... Det som jeg mener er IKKE at købe en stak mailadresser
sådan bare lige.

Jeg mener at der er firmaer som eks. laver kampagner på forskellige
sites. Her laver de så eks. en konkurrence hvor man kan melde sig til
og deltage. Her kan man så frivilligt vælge at sætte flueben for også
at modtage nyhedsbrev. Så der er altså ikke noget spam over det - det
er jeg meget imod!!!

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 11:55
Det er jo an helt anden sag, som jeg til gengæld ikke har en kvalificeret mening om :-)

Mvh. Jakob

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:32
Hej Helle,

Vi kører løbende konkurrencer i forbindelse med mail opsamling... Du er velkommen til at smide en besked til mig om, hvilke oplysninger - udover e-mail adressen - du skal bruge - samt den pris, du har forestillet dig pr. oplysning.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:38
Jeg ville ikke købe mailadresser, jeg tror simpelthen der er for mange som går og bliver sådan lidt småsure over det, mig inklusiv.
Jeg er nok også en af de personer som ville klikke på spamknappen. Hvilket jo kan gå hen og blive temmeligt trælst, for dig, i længden.

Så rådet må være; få fat på dine e-mailadresser på gammeldags vis (ved at interesserede retter henvendelse på en eller anden måde) og lad være med at sende mails til folk som de ikke ønsker at modtage hvad enten det er lovligt eller ej.

Mvh Peder

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:45
Hej Peder - den metode Helle taler om er både lovlig og effektiv... Idet folk selv accepterer at modtage nyhedsbrevene mod chancen for at vinde en form for gevinst... Vi har kørt den slags kampagner i et stykke tid efterhånden og har været i direkte dialog med forbrugerombudsmanden for at sikre os, at vore metoder er i overensstemmelse med både lovgivning og etiske retningslinier.

Der er efter min overbevisning stor forskel på spam og permission marketing, og jeg er stor modstander af spam mails... Desuden er spam ikke en speciel effektiv metode - da spammere lynhurtigt bliver blokeret af spamfiltrene.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:51

Jeg stiller slet ikke spørgsmål ved om det er lovligt. Det er jeg udmærket klar det er.
Det var mere effekten af det jeg stillede spørgsmål ved. Men selvfølgeligt hvis du har empiri som siger at det er effektivt så kan vi jo konkludere at der er mange som ikke har samme adfærd som mig.

Peder
Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 12:58
Der findes utrolig mange der gør det:)

Der er alle de store netværk, som Brand2Brand, MM Medier, Adpepper, Advertising osv.

Derudover er der mindre firmaer som også udøver denne form for salg, jeg søger selv disse steder - nogen som kender nogen der?

Selv kender jeg kun til

CM Network - som jeg varmt kan anbefale.

Så lader det også til at Nordestgaard også leverer disse salg:)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)