Jeg har tidligere drevet en webshop med et nyhedsbrev, hvor der var ca. 10.000 modtagere, som selv havde tilmeldt sig... Udsendelse af nyhedsbrev kunne give 5-10 ordrer eller ca. 5.000 kroner i ekstra omsætning pr. gang... Igen er det vigtigt ikke at overdrive... For en webshop er det vigtigt, at nyhedsbrevet ikke ligner ren reklame, men rent faktisk præsenterer f.eks. nye produkter eller specielle tilbud + at nyhedsbrevet ikke sendes ud for tit - en gang hver 14. dag er efter min erfaring passende, hvis man vil undgå at folk klikker på spam knappen.... |
Køb af emailadresser
Opsamling af E-mails til et nyhedsbrev for din forretning kan give et ok boost i salget. Der er ingen tvivl om at gå ud og købe f.eks 5000 tilfældige adresser ikke giver meget, men opsamlingen kan også ske meget mere intelligent. Jeg går ud fra det er til dit House Of Kids du ønsker disse, og derfor må småbørns famillier være det interesante. Hos MM Medier og også andre netværk, kan der tilbydes at der samles permission op fra kun børnefamilier, således du ikke betaler for folk der falder uden for din målgruppe. Der er massere af fornuftige måder at samle E-mail adresser op på, og du skal være mere end velkommen til at kontakte en af vores sælgere for en uforpligtende snak om de mange muligheder. Mvh Tim Møllegaard |
Hej Helle Hvorfor ikke blive set et sted hvor der er meget trafik, og få del i omsætningen der. Jeg vil gerne fortælle om det, så kan du jo se, om det er noget for dig. Venlig hilsen Søs |
Hej Helle. Jeg vil være meget forsigtig med at købe emailadresser. Nogle af disse virksomheder er endog meget opfindsomme, når de skal indsamle disse. Et lille eksempel, som jeg var ude for var, at jeg pludselig modtog en email fra en konkurrence, hvor jeg skulle gætte på hvem der havde "Nisset" mig. Da min svigermor altid har det med at melde mig til disse f.... konkurrencer skyndte jeg mig ned på et formular felt og skrev min svigermors navn og trykkede send. Pludselig gik der ikke lang tid, så begyndte der at dukke 4-5 forskellige nyhedsbreve op i min indbakke. Jeg fik fat i nogle stykker af dem, som helt lovligt havde købt min email adresse hos et bureau, som specialiserede sig i disse indsamlinger. Det viste sig så, at denne konkurrence var bygget således op, at man udnyttede lidt læserens iver i at gætte hvem "Nissen" var, så man faktisk ikke lod mærke til betingelserne ( som henviste til betingelserne i et nyt link), som stod lige under "Gæt"-knappen. Hvad jeg ikke vidste var, at denne "Gæt-knappe" også fungerede som en "acceptér"-knappe, hvor jeg accepterede at få nyhedsbreve fra 4-5 udbydere. Tak fordi at I gad og høre på mig ![]() Jeg vil i stedet for kigge på webshoppen. "Gør jeg nok for at invitere nye kunder til at deltage i mit nyhedsbrev?" Hvis Ja, hvordan får jeg endnu større udnyttelse af de kunder som kommer ind i butikken. Signalerer jeg fordelene godt nok etc. Held og lykke med det. |